Jakie metryki powinna mierzyć firma w internecie?

Szacowany czas na przeczytanie: 5 minut

Pytanie o mierzenie efektywności działań biznesowych jest jednym z najczęstszych, które słyszę.

Zakładając firmę, pierwsze co musisz zrobić to wyznaczyć sobie cele, które chcesz zrealizować. Może nimi być osiągnięcie odpowiedniej liczby klientów, wywindowanie w górę retencji czy liczbę wygenerowanych leadów. Najważniejszą rzeczą jest mierzenie efektów. Bez tego nie będziesz wiedzieć co robisz źle, gdzie możesz się poprawić i które działania przynoszą efekty.

Jakie metryki powinna mierzyć firma w internecie?

Total Unique Clicks(Visitors) [TUC(V)]

Liczba unikalnych kliknięć generowanych przez osoby, które odwiedzają Twoją stronę internetową

Total Leads Generated [TLG]

Łączna ilość wygenerowanych leadów

Total Transactions [TT]

Łączna ilość wygenerowanych przez klientów transakcji (sprzedaży)

Total Ad Spend [TAD]

Łączna kwota wydatków przeznaczonych na płatne działania reklamowe

Total Revenue [TR]

Łączny przychód wygenerowany w danym czasie

Total Profit [TP]

Wysokość dochodu wygenerowanego w danym czasie

Return On Investment [ROI]

Zwrot z inwestycji – wskaźnik rentowności stosowany w celu zmierzenia efektywności działania przedsiębiorstwa, niezależnie od struktury jego majątku czy czynników nadzwyczajnych.

Optin Rate [OR]

Procent osób, które po wejściu na stronę lądowania (stronę internetową) wypełniły formularz kontaktowy lub podały swoje dane kontaktowe celem uzyskania dostępu do określonego pliku (np. pobranie lead magnet). Jeżeli na Twoją stronę internetową weszło 100 osób, a formularz wypełniło 21 osób, to Optin Rate wynosi – 21%.

Sales Conversion Rate [SCR]

Procent osób, które po tym, jak wypełniły formularz kontaktowy (zostały zidentyfikowane jako lead (potencjalny klient), kupiły dowolny produkt lub usługę w określonym przez Ciebie czasie np.: w okresie 7 dni pozyskałeś 100 danych kontaktowych, a Twój zespół sprzedał 38 osobom. W takiej sytuacji Twój Sales Conversion Rate wynosi 38%.

Order Form Abandonment Rate [OFAR]

Procent osób, które po wejściu na stronę zakupu (w koszyku na stronie internetowej) nie wypełniły danych zamówienia i opuściły stronę np.: na 100 potencjalnych klientów 70 z nich wyszło ze strony koszyka i nie podało danych płatności lub dostawy. W takim przypadku Twój Order Form Abandonment Rate [OFAR] wynosi aż 70%.

Upsell Conversion Rate [UCR]

Procent osób, które zaraz po tym, jak wypełni formularz na pobranie lead magnetu (bezpłatny materiał, jaki udostępniasz do pobrania za email lub inne dane kontaktowe), decyduje się na skorzystanie z upsellu (oferta jednorazowa, którą wyświetlasz zaraz po tym, jak wypełniają dowolny formularz rejestracyjny).

Cost Per Click [CPC]

Koszt za jedno kliknięcie – ile kosztuje Cię pozyskanie jednego kliknięcia zainteresowanej osoby w link opublikowany w reklamie. Np.: tworząc reklamę, której celem jest wygenerowanie przejścia na bloga, koszt jednego kliknięcia wyniósł 1,08 zł, czyli CTR przy tej kampanii marketingowej wynosi 1,08 zł

Revenue Per Click [EPC]

Ile zarabiasz na każdym kliknięciu w Twoją reklamę

Cost Per Lead [CPL]

Ile wynosi koszt pozyskania jednego leada. W jaki sposób to obliczyć? Określasz, jaką liczbę leadów pozyskałeś w danym czasie lub w danej kampanii marketingowej. Następnie dzielisz przez liczbę kliknięć w link, który przekierowywał do wypełnienia formularza wcześniej mnożąc przez koszt jednego kliknięcia.

Churn

Churn to pojęcie określające odejścia użytkowników lub klientów z firmy. Z kolei churn rate to liczba klientów klientów rezygnujących z twojej usługi podzielona na liczbę wszystkich klientów w danym miesiącu.

Expansion Revenue

Jaki procent twojego nowego przychodu pochodzi od istniejących klientów? To właśnie jest expansion revenue, czyli po polsku rozszerzeniu przychodu.

W przeciwieństwie do churnu, który pokazuje retencje klientów i to czy potrafisz ich utrzymać

NPS

O ile expansion revenu i churn są metrykami pokazującymi, co robią klienci (czy zostają, czy rosną, czy pracują na narzędziu lub korzystają z usługi aktywnie), o tyle NPS pokazuje ich satysfakcję. NPS, czyli Net Promoter Score to jeden z najważniejszych wskaźników, które świadczą o sile twojej marki i usługi.

Konferencja szkoleniowa Analityka W Praktyce

Analityka w Praktyce

Jeśli chcesz wiedzieć więcej o analityce biznesu w social media i internecie, przyjdź na konferencję 15 maja 2019 r. W teorii i praktyce nauczysz się, jak:

  • poznać i zrozumieć klienta, dzięki analityce w social mediach?
  • poprawić efektywność działań marketingowych?
  • prawidłowo stosować analitykę w e-commerce, aby zwiększyć sprzedaż i wyróżnić się na rynku?
  • analityka internetowa przekłada się na wzrost zysku z kampanii marketingowych?
  • wykorzystywać dane z Facebooka w codziennych działaniach firmy i dzięki temu tworzyć skuteczne strategie marketingowe?
  • wykorzystać potencjał Google Data Studio do efektywnego raportowania i wnioskowania?
  • stosować analitykę w influencer marketingu, by zyskać zaufanie klientów?

Co wyróżnia tę konferencję?

To jedyna konferencja, przed którą otrzymasz dostęp do czytelnych instrukcji i materiałów szkoleniowych przygotowanych przez najlepszych specjalistów, dzięki czemu poszerzysz swoją wiedzę na temat liczb i analityki oline jeszcze w domu, a gdy się spotkamy – będziesz mógł się skupić na wykonywaniu praktycznych ćwiczeń. Czy wiesz, że 86% skutecznych marketerów używa narzędzi analitycznych, aby sprawdzić swoje działania? A aż 78% dyrektorów marketingu uważa, że w kolejnych latach marketing będzie głównie opierał się o analitykę internetową?

Jeśli chcesz zadbać o swoje kompetencje i wznieś swój marketing na wyższy poziom efektywności, wejdź na stronę www.konferencja-analityka.pl, poznaj szczegóły i dołącz do wydarzenia.

Leave A Reply

Brak produktów w koszyku.