Wyszukiwanie na LinkedIn metodą Boolean

Szacowany czas na przeczytanie: 6 minut

Najważniejsza jest twoja sieć zawodowa na LinkedIn. Może stać się najpotężniejszym narzędziem biznesowym, jakie kiedykolwiek znałeś. Jak znajdywać kontakty, które nas interesują?

Dzięki wyszukiwarce kontaktów będziesz mógł znaleźć potencjalnych klientów, nawiązać z nimi kontakt, podzielić się wiedzą, ekspertyzą, zbudować relację albo poprosić o pomoc. Dzięki researchowi z łatwością zidentyfikujesz potencjalnych dostawców czy branżowych liderów opinii.

Kontakty na LinkedIn dzielą się na kontakty:

  • 1 stopnia – osoby, które są w Twojej sieci
  • 2 stopnia – osoby, które są połączone z Twoimi kontaktami
  • 3 stopnia – osoby, które są z Twoimi kontaktami 2 stopnia, ale ty nie masz z nimi wspólnych punktów.

Najlepiej docierać jest nam do kontaktów stopnia 2, jako że z nimi najłatwiej nawiążemy kontakt i znajdziemy punkty styku.

Aby wyszukać kontakty na LinkedIn:

  • dotknij paska wyszukiwania u góry ekranu,
  • wpisz słowo kluczowe w pasku wyszukiwania,
  • wybierz jedną z sugestii podanych na liście rozwijanej lub dotknij Szukaj, aby rozpocząć wyszukiwanie.

Kiedy już utworzysz profil potencjalnych klientów, czyli opracowałeś persony, najlepszym sposobem na wyszukiwanie osób do niego pasujących jest skorzystanie z filtrów wyszukiwania dostępnych na platformie w połączeniu z logicznym typem danych lub Boolean.

Oto kilka sposobów na użycie logiki typu boolowskiego i konstruowanie wyszukiwań:

Wyszukiwanie na LinkedIn z cudzysłowem

Aby wyszukać dokładną frazę, wpisz ją w cudzysłowie. Na przykład wpisz: „Menedżer ds. produktów”. Możesz również użyć cudzysłowów, jeśli chcesz znaleźć kogoś na stanowisku składającym się z wielu wyrazów. Wyszukiwarka LinkedIn obsługuje tylko cudzysłowy amerykańskie („). Najczęściej występujące słowa, takie jak „przez” czy „z” nie biorą udziału w procesie wyszukiwania.

Wyszukiwanie na LinkedIn z NOT

Wpisz wyraz NOT (wielkimi literami) bezpośrednio przed terminem wyszukiwania, aby go wykluczyć. W ten sposób zawęzisz wyniki wyszukiwania. Na przykład „programista NOT marketing”.

Wyszukiwanie na LinkedIn z OR

Wpisz słowa i rozdziel je słowem OR, aby zobaczyć wyniki, które zawierają jedną lub kilka pozycji na liście. W ten sposób otrzymasz więcej wyników wyszukiwania, np. „marketing OR social media OR public relations”.

Wyszukiwanie na LinkedIn z AND

Jak w przypadku poprzednich wyszukiwań, rozdziel frazy słowem AND, żeby dostać więcej wyników wyszukiwania zawierających konkretne frazy. W ten sposób zawęzisz wyniki wyszukiwania, np. „co-founder AND marketing manager”. Nie musisz używać AND, jeśli wyszukujesz dwie lub więcej terminów. Automatycznie zobaczysz wyniki, które zawierają wszystkie terminy.

Wyszukiwanie kompleksowe

Aby przeprowadzić kompleksowe wyszukiwanie, można łączyć terminy za pomocą nawiasów. Na przykład, aby znaleźć osoby, które są albo wiceprezesem albo jego asystentem, wpisz (Asystent Wiceprezesa lub Wiceprezes). Możesz też pokusić się o bardziej zaawansowane wyszukiwanie, np. CEO OR marketing manager NOT (marketing specialist OR junior OR trainee).

Zaawansowane filtry

Wyszukiwarka LinkedIn ma też wbudowane dodatkowe filtry, które mogą pomóc dotrzeć do osób, z którymi chcesz się połączyć. Możemy w niej wyszukiwać osoby m.in. po bieżącym i poprzednim miejscu pracy, ukończonej szkole wyższej czy nawet zainteresowaniu pracą w organizacjach non-profit. Wystarczy, że rozwiniesz “Wszystkie filtry” i zobaczysz okno, w którym możesz zawęzić wyniki wyszukiwania. Warto poznać klienta i potencjalnego klienta jak najlepiej. Dlatego skuteczną metodą dla sprzedawcy i marketingu jest tworzenie person, które pomagają tworzyć odpowiednie wiadomości, zawężać wyszukiwania a nawet dobierać treści. Ćwiczenie i opis wykonania person, znajdziesz poniżej.

Mniej niż jedna czwarta sprzedawców korzystających z LinkedIn regularnie używa wyszukiwania zaawansowanego. A ta funkcja umożliwia tworzenie tematycznych alertów i uwzględnia wiele parametrów, m.in. branżę, firmę czy stopień kontaktu.

Używając funkcji „Stwórz alert o wyszukiwaniach”, raz w tygodniu będziesz otrzymał na maila powiadomienie dotyczące nowych kontaktów, które pojawiły się na LinkedIn zgodnie z określonymi przez Ciebie parametrami.

Wyszukiwanie LinkedIn

Dzięki temu, twoja sieć kontaktów może rosnąć w siłę, a ty nie będziesz musiał poświęcać aż tyle uwagi ich wyszukiwaniu. Pamiętaj, możesz ustawić jedynie trzy takie alerty. Dodatkowo, alerty „oszczędzają” Ci ograniczoną liczbę darmowych wyszukiwań na LinkedIn.

Sales Navigator i wyszukiwania

Jeśli jesteś użytkownikiem Sales Navigator możesz zawęzić wyniki wyszukiwania jeszcze bardziej. Wyszukiwanie boolowskie również tutaj działa. Kliknij “Advanced search” przy pasku wyszukiwania. Następnie wybierz “search for leads” albo “search for accounts”, jeśli interesują Cię bardziej firmy niż osoby. Dzięki temu zobaczysz pole wyszukiwania zaawansowanego, dużo bardziej rozszerzone niż przy wersji podstawowej LinkedIn.

Wyszukiwanie Sales Navigator

Czy warto korzystać z Sales Navigatora? Korzystając z niego:

  • otrzymasz sugestie, dzięki którym Sales Navigator pomoże Ci stworzyć początkową listę istotnych klientów, w stosunku do których możesz obecnie prowadzić działania sprzedażowe. Te sugestie powstają w oparciu o Twoje ostatnie działania na LinkedIn. Należą do nich wyświetlenia profili i stron firmowych, wysyłanie wiadomości InMail i więcej.
  • możesz zintegrować LinkedIn z CRMem, takim jak Salesforce, co spowoduje zaimportowanie listy klientów, którzy są przypisani do Ciebie w Salesforce, oraz kontaktów powiązanych z tymi klientami.
  • możesz pracować w efektywniej w teamie dzięki TeamLink. To narzędzie Sales Navigator pozwala sprawdzić, kto w Twoim zespole nawiązał kontakt z potencjalnymi klientami. Lista Twoich kontaktów LinkedIn zostanie udostępniona nawet tym członkom zespołu, z którymi nie jesteś w kontakcie.

Sales Navigator ułatwi Ci bardziej zaawansowane wyszukiwanie kontaktów. Np. określając czas pracy w danej firmie możesz sprawdzić komu łatwiej coś sprzedasz. Wiadomo nie od dziś, że nowe osoby w firmie chcą się wykazać bardziej niż te z dłuższym stażem pracy, co znaczy że są bardziej otwarte na zmianę dostawcy.

 

Tekst pochodzi z e-booka „Tajniki sprzedaży na LinkedIn”, z którego dowiesz się więcej o sprzedażowych i marketingowych „hackach”, które możesz stosować na LinkedIn. A jeśli nadal czujesz głód wiedzy wpadnij na szkolenie online LinkedIn Jest Fajny już 2 kwietnia lub na jeden z moich darmowych webinarów

Leave A Reply

Brak produktów w koszyku.