Wymiary zdjęć i grafik do social media to nie coś co wkuwamy na pamięć. Jeśli tak jak ja, często zapominacie, jakie rozmiary powinny mieć grafiki i zdjęcia w mediach społecznościowych, zwłaszcza na Facebooku, Instagramie, Twitterze i LinkedIn, ta ściąga jest właśnie dla Was.
Często na szkoleniach czy w social media dostaję pytania jakie powinny być rozmiary grafik do poszczególnych sekcji w mediach społecznościowych czy kreacji reklamowych. Przyznam się z ręką na sercu, że nigdy nie miałem pamięci do liczb. Świadczy o tym np. fakt, że nie jestem w stanie nawet zapamiętać numeru swojego dowodu osobistego. PESEL udało mi się opanować dopiero w ubiegłym roku.
Jeśli też jesteś taką osobą albo po prostu zastanawiasz jaki powinny mieć rozmiar grafiki na Facebooka, LinkedIn, Instagrama czy Twittera, przygotowałem dla Ciebie ściągę z wymiarami zdjęć i grafik według kanałów. Wszystkie wymiary podane są w pikselach.
Facebook: Wymiary zdjęć i grafik
- Zdjęcie profilowe: min. 180 x 180 (ratio 1:1)
- Cover photo: 820 x 312
- Zdjęcie w udostępnionym linku: 500 x 261
- Grafika lub zdjęcie w poście: 1200 x 630
- Zdjęcie w wydarzeniu 1920 x 1080
- Tło grupy: 1640 x 922
- Facebook Story: 1080 x 1920
- Wymiary wideo: 1280 x 720
- Maksymalny czas wideo: 240 minut
- Reklama w feedzie, Marketplace i Messengerze: 1200 x 628
- Reklama karuzelowa: 1080 x 1080
- Wideo-reklama: ratio 16:9 lub 9:16 (4GB maks.)
- Wymiary zdjęć reklamowych w Facebook story: 1080 x 1920
Instagram: Wymiary zdjęć
- Zdjęcie profilowe: min. 110 x 110 (ratio 1:1)
- Feed: 1080 x 1080 (kwadrat), 1080 x 566 (landscape), 1080 x 1350 (portret)
- Maksymalne wymiary wideo na Instagram: 600 x 600 (kwadrat), 600 x 315 (poziom), 600 x 750 (portret), 600 x 700 (karuzela)
- Długość wideo w feedzie: 60 sekund (maks.)
- Rozmiar wideo w IGTV: 1080 x 1920
- Maksymalna długość wideo dla IGTV: 60 minut (3,6 GB maks.)
- Wymiary zdjęć w reklamie: 1080 x 566 pixels (poziom), 1080 x 1080 pixels (kwadrat)
Twitter: Wymiary zdjęć
- Zdjęcie profilowe: 400 x 400
- Tło (headline photo): 1500 x 500
- Grafika lub zdjęcie w Tweecie: 1024 x 512
- Zdjęcia w kartach: 1200 x 628
- Wideo: 720 x 720 (square), 1280 x 720 (landscape), 720 x 1280 (portrait)
- Maksymalna długość wideo: 140 seconds
- Grafika lub zdjęcie w reklamie: 800 x 428
- Reklama wideo: 720 x 720 (kwadrat), 1280 x 720 (poziom), 720 x 1280 (portret)
LinkedIn: Wymiary zdjęć
Strony firmowe
- Logo firmy: 300 x 300 (min.)
- Zdjęcie w tle: 1536 x 768 (rekomendowane), 1192 x 220 (minimalne)
- Wymiar baneru biznesowego: 646 x 220
Strony osobiste
- Zdjęcie profilowe: 400 x 400
- Grafika w tle: 1584 x 396
- Zdjęcia w linku w sekcji polecane: 1200 x 628 (ratio 4:3)
- Wymiary zdjęcia w poście: 1200 x 1200 (komputer), 1200 x 628 (smartfon)
- Zdjęcie w udostępnionym linku: 1200 x 628
- Wymiary wideo: 256 x 144 (min), 4096 x 2304 (maks.)
- Maksymalna długość wideo: 10 minut (5 GB maks.)
Reklamy:
- Reklamy graficzna lub treść sponsorowana: 1200 x 628 pikseli
- Karuzela: 1080 x 1080
- Reklama wideo: 480 x 360 (min.), 1920 x 1080 (maks.)
- Rozmiar zdjęcia do baneru w InMailu: 300 x 250
- Inne formaty: reklama tekstowa: 50 x 50 (ratio 1:1); reklama dynamiczna: 100 x 100 pikseli (ratio 1:1); reklama „spotlight”: 300 x 250.
Jeśli o czymś zapomniałem, dajcie znać w komentarzach! Chętnie dopiszę wymiary innych elementów z Twittera, Instagrama, LinkedIn czy Facebooka. A jeśli chcesz wiedzieć więcej o social media, wpadnij na moje webinary. Jeśli masz jakiekolwiek pytania, możesz też zajrzeć na specjalną grupę na Facebooku.