Porozmawiajmy o unfollow na LinkedIn, o Waszych feedach, postach i o tym, co się dzieje, kiedy nie chcecie widzieć czyichś publikacji.
Jak dbać o jakość feedu i widzieć treści, które nas rzeczywiście będą interesować? Często można usłyszeć, że LinkedIn „fejsbuczeje”, ale to co widzimy w feedzie, zależy tak naprawdę, w głównej mierze od nas.
Jak dbać o jakość feedu i czy dawać unfollow na LinkedIn?
- Zbuduj zaufaną sieć kontaktów.Zaproś do sieci kontaktów osoby, które znasz i którym ufasz. Twój feed to składowa treści publikowanych przez tych, których masz w sieci kontaktów oraz przez obserwowanych użytkowników. Dobieraj kontakty mądrze, by trafiały do Ciebie właściwe informacje, których potrzebujesz.
- Korzystaj z rekomendacji LinkedIn. Zależy Ci na znalezieniu innych osób do obserwowania? Sprawdź spersonalizowane rekomendacje w zakładce „Moja Sieć” dotyczące osób, grup, firm i organizacji.
- Unfollow to nic strasznego, nikt tego nie zobaczy i nie przeklnie Twojej rodziny klątwą Kazimierza Jagiellończyka. Tak, it’s a thing! Utrzymywanie zróżnicowanej sieci kontaktów to świetna sprawa, dzięki której czas spędzony na LinkedIn może być wartościowy. Nie zapominaj jednak, by kliknąć „Przestań obserwować” w przypadku kont i rozmów, które nie są już dla Ciebie interesujące, a nawet są irytujące.
- Wyciszaj. W feedzie pojawiają się nieinteresujące treści, ponieważ ktoś z Twojej sieci dodał komentarz, zareagował lub udostępnił? Możesz takie posty i informacje wyciszać, by ich nie widzieć. W dowolnym momencie możesz takie wyciszenie wyłączyć.
Unfollow na LinkedIn czy dostosowanie feedu pod swoje zainteresowania?
- Oznaczaj, które treści Ci się podobają, a które nie. Możesz dać znać, jakie treści chcesz widzieć częściej (lub rzadziej). Wystarczy, że klikniesz w trzykropek przy wpisie, a wtedy otworzy to pasek dostępnych opcji, zawierających zapisanie postu na później, zgłoszenie lub nawet ukrycie tej konkretnej treści przez kliknięcie „Nie chcę tego widzieć”. To szybkie sposoby, by dostosować feed do własnych potrzeb.
- Pokaż, co Cię interesuje. Gdy polecasz, komentujesz lub udostępniasz posty, dajesz znać, że takie treści stanowią dla Ciebie wartość. LinkedIn będzie proponował Ci więcej podobnych postów z tego profilu lub w takim formacie.
- Używaj hashtagów. Hashtagi to kolejny sposób kształtowania rozmów i obserwacji w Twoim feedzie. Jak ich używać? Wystarczy kliknąć taki, który przypadł Ci do gustu, a potem zacząć go obserwować.
Pamiętaj jakie treści są istotne
Jedną z odpowiedzi na pytanie „jak dbać o jakość feedu na LinkedIn”, może być też to, żebyś pamiętał, co sam lub sama publikujesz. Osoby w twojej sieci kontaktów skupiają się na dwóch rzeczach – pracy i szeroko pojętym biznesie. Treści, które zamieszczasz, powinny:
- być wartością dla czyjejś kariery bądź rozwoju;
- oferować praktyczne porady lub wskazówki;
- inspirować;
- być związane z branżą, w której działasz;
- pochodzić z wiarygodnego źródła lub być napisane przez ciebie;
- dopasowane do grupy docelowej.
Social media to rozmowa i bez prowadzenia dialogu ze swoją siecią kontaktów trudno będzie ci osiągnąć zamierzone efekty. Każda sieć kontaktów jest inna. Użytkownicy LinkedIn doceniają:
- zabawne biznesowe anegdoty i historie;
- naprawdę konkretne porady;
- studia przypadków;
- krótsze wpisy zawierające zdjęcie, infografikę lub wideo.
LinkedIn w swoim podstawowy założeniu to społeczność, w której wszyscy traktują się z szacunkiem i pomagają sobie nawzajem w osiągnięciu sukcesu. Standardy społeczności są równie nieskomplikowane i dzielą się na trzy obszary.
- Zachowaj bezpieczeństwo: Prowadź tylko bezpieczne rozmowy na LinkedIn.
- Bądź osobą godną zaufania: Używaj prawdziwej tożsamości i udostępniaj autentyczne informacje.
- Zachowuj się profesjonalnie: Szerokie dyskusje dotyczące świata zawodowego, ale z zachowaniem profesjonalizmu.
A co to oznacza w praktyce? Wybaczcie, że tu to wrzucam, ale z ręką na sercu, ile osób, które czytają ten biuletyn, poza mną (ale ja go napisałem) rzeczywiście zapoznało się ze standardami LinkedIn, ba!, a nawet regulaminem serwisu.
Jeśli trafisz na coś, co może naruszać standardy społeczności LinkedIn, czy to na profilu, w poście czy w wiadomości prywatnej, niezwłocznie zgłoś to do administracji portalu.