Czy mogę sponsorować post opublikowany na profilu prywatnym na LinkedIn? Tak. Ale tylko przez stronę firmową i już tłumaczę o co chodzi.
W ubiegłym roku LinkedIn wprowadził nowy format reklamowy czyli Thought Leader Ads.
W przeciwieństwie do tradycyjnych reklam, Thought Leader Ads przypominają zwykłe wpisy z osobistego profilu. Kluczową różnicą jest niewielka informacja wskazująca na promocję przez agencję reklamową. A to sprawia, że reklama wydaje się mniej nachalna i bardziej autentyczna.
Thought Leader Ads – czy warto?
Oto kilka powodów, dla których Thought Leader Ads dla swoich pracowników i firmowych liderów są dobrym wyborem.
Autentyczność
Dużą wartością reklamowania postów swoich pracowników i firmowych liderów na LinkedIn jest ich zdolność do unikania typowego “sprzedażowego”, nachalnego lub korporacyjnego tonu, często kojarzonego z tradycyjnymi reklamami.
Faktycznie, gdyby dokładnie ta sama wiadomość została opublikowana zarówno przez firmową stronę, jak i indywidualny profil, osobisty post prawdopodobnie zdobyłby większą uwagę, wyświetlenia, zaangażowanie i zainteresowanie po prostu dlatego, że pochodzi od osoby.
Dodając reklamy swoich pracowników i firmowych liderów do swojej strategii, przy zachowaniu wszystkich innych czynników na stałym poziomie, możesz znacząco poprawić kluczowe wskaźniki, takie jak koszt na kliknięcie i wskaźnik kliknięć. Wykorzystanie mocy osobistych profili zwiększa szanse na skuteczne przekazanie swojej wiadomości do grupy docelowej.
Humanizacja marki
Innym korzystnym efektem reklam Thought Leader Adsp na LinkedIn jest humanizacja marki. Gdy osoby otrzymują informacje o Twojej firmie od rzeczywistych ludzi, takich jak CEO, kierownik marketingu czy różni pracownicy, wywołuje to inny efekt psychologiczny. W ten sposób publiczność czuje głębsze połączenie z osobami stojącymi za marką.
Wydobycie ekspertyzy
Ogromną zaletą Thought Leader Ads na LinkedIn jest zdolność do wydobycia i prezentacji ekspertyzy w ramach Twojej organizacji. Zgodnie z ruchem generowania popytu, zaangażowanie kluczowych osób z Twojej firmy i przekształcanie ich w przekonujące materiały marketingowe okazało się bardzo skuteczne.
Poprzez prezentację wpisów swoich pracowników lub członków i członkin zespołu, budujesz zaufanie i wiarygodność wśród potencjalnych klientów. Pozwalasz im lepiej zrozumieć wartości Twojej firmy, jej ekspertyzę i to, co ją wyróżnia.
Czy Thought Leader Ads mają jakieś ograniczenia?
Tak. Oto kilka rzeczy, na które powinniśmy uważać, w czasie sponsorowania postów swoich pracowników i firmowych liderów na LinkedIn.
Wpisz reklamy w element szerszej strategii
Reklamy swoich pracowników i firmowych liderów na LinkedIn powinny być zintegrowane z innymi rodzajami reklam, ponieważ nie obejmują nagłówków ani przycisków call-to-action, co oznacza, że nie są przeznaczone do generowania znaczącego ruchu na strony docelowe. Dlatego powinny być używane w połączeniu z innymi rodzajami reklam na LinkedIn.
Nieodpowiednie dla mniejszych firm
Reklamy swoich pracowników i firmowych liderów mogą nie być idealną strategią dla tych, którzy dopiero zaczynają korzystać z reklamy na LinkedIn, jeśli nie mają już innych źródeł ruchu na stronie internetowej lub kanałów płatnych. Aby przedstawić swoją firmę jako dojrzałą i solidną, konieczne jest stosowanie różnych rodzajów reklam oraz zoptymalizowane osobiste profile LinkedIn pracowników firmy, których wpisy będą promowane.
Kampanie z ograniczonym czasem
Reklamy swoich pracowników i firmowych liderów na LinkedIn są ograniczone do najnowszych sześciu miesięcy wpisów. Nie można retroaktywnie promować starszych wpisów, więc nie można skorzystać z najlepiej sprawdzonych wpisów wszech czasów.
Zależność od przypisanego profilu
Kolejnym ograniczeniem jest to, że reklamy swoich pracowników i firmowych liderów opierają się na osobie przypisanej do firmy. Jeśli osoba opuszcza firmę lub zostaje odłączona, reklamy stają się niezdatne do użycia.
Świadomość kontra zaangażowanie
Każda interakcja z reklamami swoich pracowników i firmowych liderów na LinkedIn, takie jak kliknięcie “Czytaj więcej”, polubienie lub skomentowanie, uważana jest za płatne kliknięcie z celem zwiększenia świadomości.
Chociaż koszt na kliknięcie jest naprawdę niski, te interakcje nie prowadzą bezpośrednio do konwersji na stronie internetowej, dlatego reklamy firmowych influencerów powinny być postrzegane jako część większego systemu marketingowego, w którym inne rodzaje reklam generują ruch na stronę internetowej.
Jak stworzyć taką kampanię?
Thought Leader Ads na LinkedIn mogą być nieco trudne do nawigowania. Ale hej, od czegoś tu jestem, prawda? Oto jak skonfigurujesz taką reklamę:
- Wybierz cele zaangażowania lub świadomości marki: Thought Leader Ads są dostępne tylko z tymi celami, więc wybierz odpowiedni.
- Przeglądaj istniejące treści: Wejdź do interfejsu tworzenia reklamy i kliknij “Przeglądaj istniejące treści”. Wyświetli to zakładki firmy i pracowników.
- Wybierz zakładkę pracownika: W zakładce pracownika, wyszukaj odpowiednią osobę i przeglądaj jej wpisy z ostatnich sześciu miesięcy. Wyślij prośby o zgodę na korzystanie z ich postów jako reklam.
- Uruchom kampanię: Po uzyskaniu zgody wybierz odpowiednie wpisy do sponsorowania i uruchom swoją kampanię Thought Leader Ads na LinkedIn.
Thought Leader Ads na LinkedIn to fajny sposób wykorzystania osobistych profili do skutecznej reklamy. Dzięki Thought Leader Ads firmy mogą poprawić swój wizerunek marki, prezentować ekspertyzę merytoryczną i angażować się w bardziej znaczący sposób z grupą docelową.
Thought Leader Ads i reklamy LinkedIn. Jakie muszą spełniać warunki?
Poniższe wskazówki krótko wyjaśniają zasady LinkedIn dotyczące publikowania reklam w witrynie.
Dokładność
Reklama nie może wprowadzać członków w błąd ani zawierać informacji niezgodnych z prawdą.
Tekst reklamy i informacje kontaktowe
Nie należy stosować niestandardowej pisowni, interpunkcji i gramatyki, nietypowego układu wielkich liter ani powtórzeń. Możesz użyć jednego linku i jednego adresu e-mail albo numer telefonu.
Dyskryminacja
Nawet jeśli jest to zgodne z prawem w danym systemie prawnym, LinkedIn zabrania zamieszczania reklam, które propagują, promują lub zawierają dyskryminujące.
Język
Nie można stosować nieodpowiedniego ani obraźliwego języka.
Działanie linku
Nie należy stosować linków, które wprowadzają w błąd, są mylące lub w jakikolwiek inny sposób pogarszają doświadczenie osób klikających reklamę.
Produkty zabronione
Nie należy reklamować treści dla dorosłych, w tym:
- serwisów randkowych,
- alkoholu, handlu zwierzętami,
- treści chronionych prawami autorskimi, towarów podrobionych,
- produktów związanych z gromadzeniem danych i prywatnością,
- narkotyków i podobnych produktów, fałszywych dokumentów, hazardu,
- usług związanych z hackingiem i crackingiem,
- produktów i usług zdrowotnych,
- pożyczek i usług finansowych,
- praktyk okultystycznych,
- treści politycznych lub religijnych,
- treści do pobrania budzących wątpliwości,
- produktów tytoniowych, broni i fajerwerków
- oraz nie należy stosować marketingu partnerskiego i rozpowszechniać scamu.
Treści wrażliwe
Nie należy reklamować produktów nielegalnych, serwisów randkowych, hazardu, nienawiści lub przemocy. Nie można też reklamować broni, programów marketingu wielopoziomowego, podżegających treści religijnych lub politycznych itp.
Znaki towarowe
Nie należy korzystać ze znaków towarowych w sposób nieuprawniony.
Znając te zasady, możemy przystąpić do konfigurowania reklam. Życzę Wam powodzenia i świetnych wyników Waszych reklamowych kreacji na LinkedIn.