Szablony wiadomości sprzedażowych na LinkedIn

Szacowany czas na przeczytanie: 9 minut

Szablony wiadomości sprzedażowych na LinkedIn są świetnym narzędziem, który oszczędzi ci czas i wspomoże automatyzację niektórych działań.

Szablony wiadomości sprzedażowych na LinkedIn nie zapewniają 100 proc. udanej sprzedaży, dlatego nie polegaj na nich bekrytycznie. Polegaj za to na personalizacji. Neha Mandhani, specjalistka LinkedIn, obliczyła że w pełni spersonalizowane wiadomości generują aż o 15% lepsze efekty, niż wiadomości sprzedażowe, które są wysyłane na zasadzie kopiuj-wklej, jedynie ze zmienionym imieniem czy nazwiskiem.

Jak pracować na szablonach?

Przede wszystkim, stwórz własny scenariusz lub nawet scenariusze kontaktu z potencjalnym klientem. Wówczas rozmowa wychodzi naturalnie. W formie bardzo ogólnej, powinien wyglądać on tak:

zaproszenie do kontaktów → konwersacja → sprzedaż

Możesz podzielić poszczególne fazy kontaktowania się z klientem na dodatkowe etapy i przypisać do nich odpowiednie wiadomości w zależności od odpowiedzi.

Pamiętaj, żeby w wiadomościach wspominać o następnych krokach, to podstawa udanej sprzedaży. Jednak na LinkedIn nie działają „pushe” w stylu: „czy będziesz wolny jutro o 15.00 na 10-minutową rozmowę”. Takie wiadomości obniżają współczynnik odpowiedzi. Dlatego staraj się w wiadomościach dopiero badać teren i nie wywierać presji.

Staraj się też, aby wiadomości wysyłane przez Ciebie na LinkedIn, były napisane poprawną polszczyzną i zachowywały jakąkolwiek logikę. Ano, rób też research. Bo raczej osoba, która zajmuje się mediami społecznościowymi i będąca ekspertem w tej dziedzinie, nie skorzysta raczej z Twoich usług obsługi fanpage’a. Wiadomość na LinkedIn ma być wiadomością o Twoim potencjalnym kliencie, kontakcie, a nie o Tobie. Nie skupiaj się na egocentrycznym „ja”, ale na „ty”, dzięki czemu pokażesz swoje bardziej klientocentryczne podejście. Nieprzypadkowo wybrałem takie, a nie inne zdjęcie ilustrujące tekst.

Oczywiście, że działania na LinkedIn można automatyzować. Trzeba jednak pamiętać, że nic nie zastąpi personalizacji. Dodatkowo, używając takich narzędzi jak LinkedIn Helper, LinkedIn Prospect czy Dux-Soup, można łatwo zablokować sobie konto.

Szablony wiadomości sprzedażowych na LinkedIn

Szablon 1

Cześć [imię],
nazywam się [Twoje imię] i pracuję w [nazwa firmy]. Ty i ja jesteśmy członkami grupy [nazwa grupy]. Mam pytanie odnośnie blogposta, którego zamieściłeś dzisiaj na grupie. Pomyślałem, że jest bardzo interesujący, ale od razu przyszło mi też do głowy inne badanie pokazujące, że nie tylko [temat], ale także działania [temat 2] wpływają na zwiększanie [działanie] nawet o [dane]. Badanie znajdziesz tutaj: [link].

Czy prowadzicie teraz w swojej firmie działania związane z [temat 2]? Jestem bardzo ciekaw jak przekładają się na Wasze wyniki. Może moglibyśmy omówić się na krótką rozmowę telefoniczną lub na Skype i trochę o tym porozmawiać?

Dziękuję za Twój czas i pozdrawiam

Szablon 2

Dzień dobry [imię]!
Dziękuję, za dodanie mnie do swojej sieci kontaktów. Razem ze swoim zespołem stworzyłem [produkt / usługa]. Dzięki niej możesz [unikalna wartość biznesowa]. Czy to jest coś czym byłbyś potencjalnie zainteresowany? Jeśli nie jesteś właściwą osobą do rozmowy w swojej firmie czy mógłbyś mnie skierować, do kogoś kto chciałby przedyskutować ten temat?

Z góry dziękuję za pomoc, jestem niesamowicie wdzięczny!
Pozdrawiam

Szablon 3

Dzień dobry [imię],
dziękuję, że zaakceptowałeś zaproszenie do mojej sieci kontaktów. Obiecuję, że dodałem Cię nie dlatego, że chce powiększasz liczbę swoich kontaktów…

Prowadzę [nazwa firmy] i chciałbym poprosić Cię o krótką rozmową telefoniczną, żeby dowiedzieć się czy [unikalna wartość biznesowa] spełnia chociaż część oczekiwań w Twojej branży, jeśli nie wszystkie. Czy mógłbyś poświęcić mi maksymalnie 3-5 minut w tym tygodniu?

Z niecierpliwością czekam na Twoją odpowiedź [imię]!
Pozdrawiam

Szablon 4

Cześć [imię odbiorcy],
Twój ostatni post o tym jak w Twojej firmie radzicie sobie z [opisany problem], uświadomił mi jak wiele innych firm i przedsiębiorców boryka się z tymi samami frustracjami. To co może poprawić sytuację to [maksymalnie 3 rzeczy / porady]:
– poprawa procesu sprzedażowego;
– lepsza kwalifikacja leadów;
– wprowadzenie programu social sellingowego.

[imię odbiorcy] jeśli chcesz mogę podesłać Ci kilka artykułów na ten temat z naszego firmowego bloga / e-booka, którego napisaliśmy, a który może Ci pomóc rozwiązać [opisany w poście problem].

Daj znać!

Pozdrawiam
[Twoje imię]

To jest tak zwany problem solver. Jeśli jest rzeczywiście coś, czego klienci szukają u sprzedawcy i od niego wymagają to profesjonalna porada w tematach, w których powinien być ekspertem. Według badań hubspota aż 64% kupujących w sektorze B2B, docenia kiedy handlowiec kontaktuje się z nimi, przekazując ważne dla nich informacje. Pamiętaj, że Twoim celem jest zdobycie odpowiedzi, więc nawet jeśli w tej chwili prospekt korzysta z innego narzędzia lub usługi innej firmy, oferujesz swoją ekspertyzę, poradę, możesz przeprowadzić odpowiednią kwalifikację swojego leadu z LinkedIn i „włożyć stopę w drzwi”.

Szablon 5

Dzień dobry [imię odbiorcy],
w Twoim ostatnim blogpoście na firmowej stronie, opisujecie case study [nazwa kampanii / akcji]. Gratulacje osiągnięcia takich wyników!

Ale jeśli chciałbyś ruszyć naprzód pełną parą, pewnie zainteresuje Cię też jak inni z Twojej branży przeprowadzili podobne kampanie. Znam trzech [rola w firmie, np. marketing manager] w różnych, ale podobnych do Twojej firm, którzy wygenerowali [efekt, np. wzrost sprzedaży] o 17% większe, używając [nazwa narzędzia / nazwa rozwiązania, które sprzedajesz], żeby przyśpieszyć i usprawnić cały proces.

[imię odbiorcy], jeśli chciałbyś zapoznać się z ich studiami przypadku i tym jak osiągnęli takie wyniki, daj mi znać. Chętnie podeślę je tutaj lub na maila.

Pozdrawiam
[Twoje imię]

Wiele osób szuka tzw. reason to believe, zanim zainwestuje w nowe rozwiązanie. 67% kupujących w segmencie B2B opiera decyzję zakupową o rekomendacje, a 41% o studia przypadków, pokazujące konkretne efekty. Pokazując case study firm / osób w firmie, które były w podobnej sytuacji, co odbiorca wiadomości, jesteś w stanie wpłynąć na jego decyzje zakupowe. I nawet jeśli ta wiadomość wydaje się zbyt bezpośrednia, to jeśli wysłana w dobrym momencie, zwraca uwagę i wymusza odpowiedź. Bo kto nie chciałby osiągać lepszych wyników na zajmowanym przez siebie stanowisku? Wybierz takie case study, który ściśle pasują do Twojego odbiorcy i które mają wiele cech wspólnych, naturalnie wpleć szczegóły w wiadomość, co zadziała lepiej niż wypunktowanie od myślników liczb.

Szablon 6

Cześć [imię odbiorcy],
Twój ostatni artykuł w [nazwa magazynu lub strony www] na [temat] był fascynujący.

Słyszę często od Twoich kolegów z branży [nazwa branży], że są ciekawi jak inni wykorzystują ten trend do [korzyść, np. monetyzacja]. Dlatego niedawno przeprowadziliśmy na ten temat badanie i opublikowaliśmy je w formie e-booka.

[imię odbiorcy], czy mogę wysłać Ci link do pobrania naszego nowego e-booka?

Szablon 7

Dzień dobry [imię odbiorcy],
Twoja strona internetowa [może być też profil, strona firmowa, fanpage] jest bardzo ładna, ale przeprowadziłem kilka testów [zapoznałem się z treściami], które pokazują że dla odwiedzających ją użytkowników może ładować się zbyt wolno [możesz wpisać inną rzecz].

Czy chciałbyś zobaczyć wyniki moich testów / audytu i tego jak strona [lub cokolwiek innego] wygląda na tle konkurencji?

Pozdrawiam
[Twoje imię]

Mało kto odmówi darmowej kawie. Tak samo jeśli chodzi o darmową poradę czy audyt. Im bardziej ekskluzywna i ekspercka oferta zawarta w InMailu, tym większa szansa na odpowiedź i sprzedaż. Oferta, która daje wartość jeszcze tego samego dnia, w którym otrzymujemy InMaila jest najlepsza. I nawet bardziej generyczne usługi, mogą za pomocą tego szablonu generować wzrost odpowiedzi. Szablonu nie dopasowałem pod wiele branż. Zostawiam to Wam. Traktujcie go jako inspirację.

Szablon 8

Cześć [imię odbiorcy 1] [imię odbiorcy 2] [imię odbiorcy 3],
korzystaliście z [nazwa rozwiązania] przez ostatni [czas okresu testowego] i jestem ciekawy co sądzicie po testach. Chciałem potwierdzić, że doświadczyliście tego, o czym rozmawialiśmy wcześniej:
– [korzyść 1]
– [korzyść 2]
– [korzyść 3]

Jakie są kolejne kroki? Chcecie wykupić pakiet rozszerzony, żeby cały zespół [dział firmy, np. finansowy] zespół mógł od teraz usprawnić swoją pracę?

Pozdrawiam
[Twoje imię]

InMaile mają za zadanie stworzyć relacje i je umocnić, ale czasem potrzebne są też wiadomości bardziej niż konkretne, które dadzą zakupowy „push” i poprawią sprzedaż. W takiej sytuacji sprawdzają się krótkie wiadomości z kilkoma punktami, w których opisane są konkretne korzyści dla firmy. Przeczytanie takiej wiadomości zajmuje kilka sekund. Dodatkowo, wysyłając wiadomość grupową do kilku osób z tej samej firmy, które podejmują decyzję, często odpowiedź przychodzi szybko, dzięki takiej małej „presji”.

Szablon 9

Cześć [imię odbiorcy],
dzięki za dodatnie mnie do swojej sieci kontaktów. Chciałem się z Tobą połączyć, żeby dać Ci znać o [temat]. Jeśli będziesz kiedykolwiek potrzebował z nim pomocy lub chciałbyś osiągnąć [cel], wpadnij do mnie do biura na kawę, porozmawiamy.

Najlepszego,
[Twoje imię]

Social selling to nie zupka instant

Szablony wiadomości sprzedażowych na LinkedIn – używaj ich z głową! Zapamiętaj, że wiadomości na LinkedIn mają być o kliencie, a nie o Tobie i Twojej firmie. Wiadomość na LinkedIn nie ma „zamykać deala” w ciągu 5 minut, a być powodem do dyskusji, wymiany opinii i rozmowy. Deala możesz zamknąć potem. Im bardziej sprzedażowa wiadomość tym mniejszy będzie miała współczynnik odpowiedzi.

Pamiętaj też o follow-upach. Czasem ktoś może po prostu zapomnieć odpisać, więc lepiej jest się przypomnieć. Biorąc pod uwagę, że sprzedaż następuje między 5 a 12 kontaktem, warto do follow-upów się przyłożyć.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o social sellingu na LinkedIn, spotkajmy się na darmowych webinarach lub pobierz mojego najnowszego e-booka.

Leave A Reply

Brak produktów w koszyku.