Sekcja “O mnie” na LinkedIn. Jak ją napisać?

Sekcja "O mnie” na LinkedIn

Sekcja “O mnie” na LinkedIn da Ci naprawdę sporo. Jeśli jednak nie masz ochoty, nie musisz jej uzupełniać. Pamiętaj, że nic nie musisz i nikt nie może Ci nic nakazać. Natomiast, może Cie jednak przekonam, że warto nad tą sekcją trochę się pochylić. A jest ku temu kilka powodów:

  1. Wpływa na LinkedIn SEO i może sprawić, że Twój profil będzie lepiej znajdywany przez innych.
  2. Algorytm odpowiedzialny za treści, skanuje, co tam masz wpisane i jest to jeden z czynników, który może wpływać na to, co będziesz czytać oraz jak będą się Twoje treści nieść dalej.
  3. Bez wypełnienia tej sekcji nie osiągniesz, tzw. poziomu all-star, profilu.
  4. Ta sekcja pozwala Cię poznać innym, czyta ją ponad połowa osób odwiedzających Twój profil.
  5. Gdyby nie była ważna to LinkedIn nie zwiększałby jej objętości. Kiedyś było 1800 znaków, potem 2000, 2200 a teraz już 2600, żeby opisać, co i z kim i po co robimy.

Sekcja “O mnie” na LinkedIn to okazja do pokazania siebie. Nie boj się wyrażać swoich wartości, pasji i długoterminowych celów zawodowych. 

Jak skonstruować opis tej sekcji?

Sekcję możesz podzielić na kilka akapitów, które skonstruujesz według schematu:

  • Krótki wstęp. Rozpocznij od krótkiego wstępu, w którym przedstawisz się sam/a. Możesz użyć jednego lub dwóch zdań, aby opisać, kim jesteś i co robisz, czym możesz się pochwalić, jaki jest Twój wyróżnik.
  • Dlaczego ja? Jakie problemy rozwiązujesz dla swoich klientów? Tutaj możesz też wpisać swoje Reasons To Believe dla klientów, czyli odpowiedź na pytanie: „Korzystam z usług / produktów firmy / osoby X, dlatego że….”
  • Akcent na pasje i cele. Opowiedz o swoich pasjach związanych z pracą i zawodowym rozwojem. Wyjaśnij, co Cię napędza do działania i co inspiruje Cię w Twojej karierze.
  • Unikalna wartość. Skoncentruj się na tym, co wyróżnia Cię na tle innych profesjonalistów. To może być zestaw umiejętności, doświadczenie, którym się szczycisz lub unikalna perspektywa, którą wnosisz do swojej dziedziny.
  • Osiągnięcia. Podziel się najważniejszymi osiągnięciami w swojej karierze, które dobrze prezentują Twoje umiejętności i postawę.
  • Cel zawodowy. Opisz krótko, jaki jest Twój cel zawodowy oraz dokąd zmierzasz w swojej karierze. Możesz również wspomnieć, jakie rodzaje projektów lub stanowisk Cię interesują.

No i pamiętaj, żeby regularnie aktualizować tą sekcję, w miarę jak osiągasz nowe cele i kamienie milowe swojej karierze .Dostosuj także styl komunikacji w tej sekcji do swojej osobowości i branży, w której działasz. Możesz być formalny, przyjazny, entuzjastyczny lub profesjonalny – to zależy od charakteru Twojej działalności.

Sekcja “O mnie” na LinkedIn a SEO Pamiętaj o LinkedIn SEO

Pamiętaj, że tę sekcję możesz zoptymalizować pod kątem SEO i LinkedIn SEO. Nie staraj się używać słów kluczowych na siłę. Słów kluczy używaj w mianowniku.Ich nasycenie nie powinno przekraczać 5% całego tekstu.

Tekst jest od czytania i to powinno Ci przyświecać przy jego tworzeniu. Podsumowanie nie powinno mieć więcej niż 5-6 głównych części, a żeby zwiększyć swoją pozycję w wynikach wyszukiwania, powinieneś lub powinnaś użyć minimum 40 słów. Ale masz 2600 znaków, więc nie musisz się ograniczać.

Leave A Reply

Brak produktów w koszyku.