Sekcja “O mnie” na LinkedIn da Ci naprawdę sporo. Jeśli jednak nie masz ochoty, nie musisz jej uzupełniać. Pamiętaj, że nic nie musisz i nikt nie może Ci nic nakazać. Natomiast, może Cie jednak przekonam, że warto nad tą sekcją trochę się pochylić. A jest ku temu kilka powodów:
- Wpływa na LinkedIn SEO i może sprawić, że Twój profil będzie lepiej znajdywany przez innych.
- Algorytm odpowiedzialny za treści, skanuje, co tam masz wpisane i jest to jeden z czynników, który może wpływać na to, co będziesz czytać oraz jak będą się Twoje treści nieść dalej.
- Bez wypełnienia tej sekcji nie osiągniesz, tzw. poziomu all-star, profilu.
- Ta sekcja pozwala Cię poznać innym, czyta ją ponad połowa osób odwiedzających Twój profil.
- Gdyby nie była ważna to LinkedIn nie zwiększałby jej objętości. Kiedyś było 1800 znaków, potem 2000, 2200 a teraz już 2600, żeby opisać, co i z kim i po co robimy.
Sekcja “O mnie” na LinkedIn to okazja do pokazania siebie. Nie boj się wyrażać swoich wartości, pasji i długoterminowych celów zawodowych.
Jak skonstruować opis tej sekcji?
Sekcję możesz podzielić na kilka akapitów, które skonstruujesz według schematu:
- Krótki wstęp. Rozpocznij od krótkiego wstępu, w którym przedstawisz się sam/a. Możesz użyć jednego lub dwóch zdań, aby opisać, kim jesteś i co robisz, czym możesz się pochwalić, jaki jest Twój wyróżnik.
- Dlaczego ja? Jakie problemy rozwiązujesz dla swoich klientów? Tutaj możesz też wpisać swoje Reasons To Believe dla klientów, czyli odpowiedź na pytanie: „Korzystam z usług / produktów firmy / osoby X, dlatego że….”
- Akcent na pasje i cele. Opowiedz o swoich pasjach związanych z pracą i zawodowym rozwojem. Wyjaśnij, co Cię napędza do działania i co inspiruje Cię w Twojej karierze.
- Unikalna wartość. Skoncentruj się na tym, co wyróżnia Cię na tle innych profesjonalistów. To może być zestaw umiejętności, doświadczenie, którym się szczycisz lub unikalna perspektywa, którą wnosisz do swojej dziedziny.
- Osiągnięcia. Podziel się najważniejszymi osiągnięciami w swojej karierze, które dobrze prezentują Twoje umiejętności i postawę.
- Cel zawodowy. Opisz krótko, jaki jest Twój cel zawodowy oraz dokąd zmierzasz w swojej karierze. Możesz również wspomnieć, jakie rodzaje projektów lub stanowisk Cię interesują.
No i pamiętaj, żeby regularnie aktualizować tą sekcję, w miarę jak osiągasz nowe cele i kamienie milowe swojej karierze .Dostosuj także styl komunikacji w tej sekcji do swojej osobowości i branży, w której działasz. Możesz być formalny, przyjazny, entuzjastyczny lub profesjonalny – to zależy od charakteru Twojej działalności.
Sekcja “O mnie” na LinkedIn a SEO Pamiętaj o LinkedIn SEO
Pamiętaj, że tę sekcję możesz zoptymalizować pod kątem SEO i LinkedIn SEO. Nie staraj się używać słów kluczowych na siłę. Słów kluczy używaj w mianowniku.Ich nasycenie nie powinno przekraczać 5% całego tekstu.
Tekst jest od czytania i to powinno Ci przyświecać przy jego tworzeniu. Podsumowanie nie powinno mieć więcej niż 5-6 głównych części, a żeby zwiększyć swoją pozycję w wynikach wyszukiwania, powinieneś lub powinnaś użyć minimum 40 słów. Ale masz 2600 znaków, więc nie musisz się ograniczać.