Reklama na LinkedIn to dobry wybór. Być może LinkedIn wcale nie jest najbardziej „seksi” portalem społecznościowym. Jest jednak nieoceniony w komunikacji B2B i wsparciu sprzedaży na wszystkich jej etapach. Inwestując nawet drobne kwoty w reklamę, jesteśmy w stanie nie tylko podnieść świadomość marki, ale także dotrzeć bezpośrednio do naszych prospektów.

LinkedIn łączy ze sobą profesjonalistów z różnych firm, branż i krajów. Dzięki grupom dyskusyjnym pozwala na wymianę doświadczeń, utrzymywanie kontaktów oraz powiększanie swojej sieci zawodowej. Czy warto inwestować w obecność na tym portalu? Tak, a tych kilka informacji może was do tego zachęcić:

  • w portalu zarejestrowanych jest 600 mln użytkowników.
  • aż 65 proc. użytkowników pochodzi spoza Stanów Zjednoczonych.
  • w skali globalnej aż 40 proc. użytkowników LinkedIn loguje się do serwisu raz dziennie.
  • liczba użytkowników w wieku 15-25 lat nie przekracza 16 proc. Większość użytkowników posiada wyższe wykształcenie.
  • kadra zarządzająca najwyższego szczebla używa LinkedIn do powiększanie sieci kontaktów i nawiązywania nowych relacji oraz promowania swojego biznesu (22 proc.). Kadra zarządzająca średniego szczebla za pośrednictwem tego portalu utrzymuje kontakt ze swoją siecią kontaktów i nawiązuje kontakty w swojej branży (20 proc.). Pracownicy niższych szczebli używają LinkedIn głównie do poszukiwania nowych wyzwań zawodowych (24 proc.) oraz nawiązywania kontaktów z osobami z tej samej firmy (23 proc.)
  • aż 60 proc. użytkowników otwiera wiadomości reklamowe, a 56 proc. klika w linki kierujące do landing page’y.

Za wyborem tego kanału przemawiają także dwie inne rzeczy. Po pierwsze liczba przejść na firmową stronę internetową z LinkedIn wynosi 64 proc. (ponad 3 razy więcej niż na Facebooku). LinkedIn jest też wysoko pozycjonowany przez wyszukiwarki internetowe (jak Google), co sprawia zwiększa ruch organiczny na stronie www firmy. Warto myśleć nie tylko o obecność w tym portalu, ale także o reklamie. Tworzenie nowej kampanii reklamowej jest naprawdę proste i wystarczy chwila, żeby opanować kreator.

Reklama na LinkedIn – zanim zaczniesz

Poniższe wskazówki krótko wyjaśniają zasady LinkedIn dotyczące publikowania reklam w witrynie.

  • Dokładność: reklama nie może wprowadzać członków w błąd ani zawierać informacji niezgodnych z prawdą.
  • Tekst reklamy i informacje kontaktowe: nie należy stosować niestandardowej pisowni, interpunkcji i gramatyki, nietypowego układu wielkich liter ani powtórzeń. Może zostać użyty jeden link oraz jeden adres e-mail albo numer telefonu.
  • Dyskryminacja: nawet jeśli jest to zgodne z prawem w danym systemie prawnym, LinkedIn zabrania zamieszczania reklam, które propagują, promują lub zawierają dyskryminujące zasady zatrudniania lub odmowę edukacji, mieszkalnictwa lub szans ekonomicznych na podstawie wieku, płci, religii, narodowości, rasy lub preferencji seksualnych. Reklamy, które promują odmowę lub ograniczenie uczciwego i równego dostępu do edukacji, mieszkalnictwa, otrzymania kredytu bankowego lub możliwości zatrudnienia, są zabronione.
  • Język: nie można stosować nieodpowiedniego ani obraźliwego języka.
  • Działanie linku: nie należy stosować linków, które wprowadzają w błąd, są mylące lub w jakikolwiek inny sposób pogarszają doświadczenie osób klikających reklamę.
  • Produkty zabronione: nie należy reklamować treści dla dorosłych, serwisów randkowych, alkoholu, handlu zwierzętami, treści chronionych prawami autorskimi, towarów podrobionych, produktów związanych z gromadzeniem danych i prywatnością, narkotyków i podobnych produktów, fałszywych dokumentów, hazardu, usług związanych z hackingiem i crackingiem, produktów i usług zdrowotnych, pożyczek i usług finansowych, praktyk okultystycznych, sprzeciwu, treści politycznych lub religijnych (dopuszczamy wyjątki), treści do pobrania budzących wątpliwości, produktów tytoniowych, broni i fajerwerków oraz nie należy stosować marketingu partnerskiego i rozpowszechniać scamu.
  • Treści wrażliwe: nie należy reklamować produktów nielegalnych, serwisów randkowych, hazardu, nienawiści lub przemocy, broni, programów marketingu wielopoziomowego, podżegających treści religijnych lub politycznych itp.
  • Znaki towarowe: nie należy korzystać ze znaków towarowych w sposób nieuprawniony.

Znając te zasady, możemy przystąpić do pierwszego kroku konfiguracji, czyli wyboru celu naszej reklamy .

Krok 1: Cel reklamy na LinkedIn

LinkedIn pozwala na stworzenie kilku rodzajów kampanii. Obecnie dostępne kampanie reklamowe są w trzech kategoriach.

Świadomość, czyli budowa świadomości marki. Cel jest polecany dla reklamodawców, którzy chcą uzyskać jak najwięcej wyświetleń swojej reklamy.

Zainteresowanie, czyli namówienie do interakcji użytkownika. Tutaj mamy do wyboru wizyty w witrynie, interakcje (pod naszymi postami) oraz wyświetlenia wideo. Reklama będzie wyświetlana tym osobom z grupy docelowej, które najchętniej wchodzą w interakcję z danym typem posta.

Konwersje. Tutaj możemy skorzystać z trzech celów. Konwersje witryny, które polecane są polecane dla reklamodawców, którzy chcą aby użytkownik zakończył określone działanie, takie jak rejestracja czy pobranie. Generowanie potencjalnych klientów to cel reklamowy, który pomoże nam zebrać leady sprzedażowe. Kandydaci na ofertę pracy to z kolei cel, który ułatwi nam pozyskanie kandydatów na dane stanowisko.

Uwaga:

Jak widzicie, część celów mam wyblakłych. Oznacza to, że będą one dopiero wkrótce dostępne dla mojego konta reklamowego.

Krok 2: Wybór grupy docelowej

Kiedy już spersonalizujesz swoją reklamę możesz wybrać dokładnie komu zostanie zaprezentowana. LinkedIn daje możliwość zawężenia grupy docelowej przez określenie: kraju, branży, firmy i jej wielkości, szkoły, stanowiska oraz szczebla w firmie, umiejętności, przynależności do grupy dyskusyjnej, płci i wieku.

Możemy także wykluczać użytkowników, którym reklamy nie chcemy pokazywać. Im lepiej określimy naszą grupę docelową, tym lepsze efekty reklamy uzyskamy.

Wskazówki:

  • Wybierz minimum kilka kryteriów określających grupę docelową. W ten sposób szybciej trafisz do potencjalnych klientów.
  • Optymalizuj wielkość swojej grupy. Z jednej strony nie powinieneś starać się trafić do wszystkich użytkowników LinkedIn, a z drugiej nie staraj się zawężać jej jedynie do 1000 odbiorców.
  • Spróbuj przetestować reklamę skierowaną jedynie do grup dyskusyjnych, w których mogą znajdować się osoby zainteresowane twoim produktem czy usługą. Wybierz te, które poruszają podobną tematykę i dostosuj do niej opis swojej reklamy.
  • Upewnij się, że dotrzesz do decydentów zawężając kryteria do konkretnego stanowiska w firmie.

Krok 3: Format reklamy i kreacja

W LinkedIn możesz stworzyć do 15 różnych wariacji tej samej reklamy, żeby sprawdzić która działa najlepiej na twoją grupę docelową. Dzięki tej opcji będzie mógł przeprowadzić testy A/B. To metoda polegająca na porównaniu dwóch wersji strony internetowej czy reklamy. Celem testów jest wybranie tej wersji, która spełnia nasze oczekiwania i realizuje założone cele.

Dzięki tej metodzie porównujemy efektywność przy zmianie w jednym elemencie kreacji – mogą to być np. różne wersje nagłówków czy kolorystyki albo nawet całość traktowana jako jedna zmienna. Najważniejsze jest to, że dzięki takim testom możemy podjąć szybkie decyzje, co do zmian, które trzeba wprowadzić w kreacji, bo wyniki testów są łatwe do interpretacji

Wskazówki:

  • Żeby zwiększyć efektywność swojej kampanii podawaj linka nie do strony głównej, a do konkretnej usługi czy produktu, którą reklamujesz.
  • Testuj różne warianty reklamy.
  • Reklamy zawierające grafikę mają o 20 proc. więcej kliknięć.
  • Reklama powinna zawierać w nagłówku lub w opisie Call To Action, zachęcający do wykonania określonej czynności, jak „spróbuj”, „pobierz”, „zapisz się” czy „poproś o ofertę”. Dobre CTA zwiększy liczbę kliknięć w reklamę.
  • Tekst reklamy powinien odnosić się do zainteresowań wybranej przez ciebie grupy odbiorców. Staraj się zachować spójność między zdjęciem, nagłówkiem i opisem.

Krok 4: Miejsce docelowe

Sieć społecznościowa LinkedIn to funkcja, która pozwala zwiększyć zasięg kampanii i uzyskać więcej wyświetleń w treści sponsorowanej, dostarczając reklamy poza kanał LinkedIn w aplikacjach i witrynach innych firm w Internecie. Będziesz mieć możliwość poszerzenia grona odbiorców poza kanał LinkedIn, jednocześnie wykorzystując parametry kierowania, stawkę i budżet utworzony dla oryginalnej kampanii.

Gdy korzystasz z sieci społecznościowej LinkedIn dla kampanii z zawartością sponsorowaną , możesz zarządzać preferencjami sieci odbiorców w serwisie LinkedIn, blokując kategorie aplikacji i witryn internetowych lub przesyłając listę zablokowanych określonych stron lub aplikacji . Blokowanie kategorii lub określonych aplikacji lub witryn innych firm oznacza, że LinkedIn nie będzie wyświetlać reklam w aplikacjach partnerskich lub witrynach spełniających kryteria blokowania.

Wskazówki:

  • Po uruchomieniu kampanii z włączoną obsługą sieci społecznościowej LinkedIn możesz również pobierać raporty dotyczące skuteczności reklamy w witrynach i aplikacjach partnerskich.
  • Sieć odbiorców LinkedIn jest obecnie dostępna tylko w kampaniach reklamowych z pojedynczym obrazem i wideo.

Krok 5: Budżet

W LinkedIn możesz płacić za reklamę na dwa sposoby. Pierwszy to CPC (Cost Per Click), a drugi to CPM (Cost Per Million, czyli koszt za tysiąc wyświetleń).

Ważne, żebyś ustalił czas rozpoczęcia i zakończenia swojej kampanii reklamowej, a także sprawdzał statystyki w czasie jej trwania.

Wskazówki:

  • Bardziej opłacalnym wariantem reklamowym na LinkedIn jest CPC. Płacisz jedynie za kliknięcia w twoją reklamę.
  • Ustal realny budżet, ale pamiętaj, że dzienne wydatki na reklamę mogą wzrosnąć nawet do 20 proc.

Krok 5: Śledzenie konwersji i optymalizacja

Przed rozpoczęciem kampanii, ważne jest ustalenie celów reklamy. Jasno ustalony cel pomaga nie tylko stworzyć reklamę czy wybrać odpowiednich odbiorców, ale także już w trakcie trwania kampanii ocenić jej efektywność i łatwiej ją zoptymalizować, tak żebyśmy byli zadowoleni z finalnego efektu. Aby włączyć śledzenie konwersji w kampaniach reklamowych, należy skonfigurować funkcję śledzenia konwersji w Menedżerze kampanii oraz dodać LinkedIn Insight Tag do witryny.

Aby skonfigurować Insight Tag na koncie lub w witrynie przeczytaj tę instrukcję.

Wskazówki:

  • Wskaźnik CTR często spada, jeśli ta sama reklama pokazuje przez kilka tygodni. Dobrą praktyką jest odświeżenie reklamy co najmniej raz w miesiącu przez wprowadzenie nowego tekstu lub obrazu.
  • Jeśli chcesz uzyskać większą ilość wyświetleń i kliknięć, podnieś wskaźnik CTR przez wprowadzanie różnych wersji reklamy ukierunkowanej na wybraną grupę odbiorców.
  • Jeśli chcesz zredukować koszt za kliknięcie, popraw wskaźnik CTR reklamy przez dodanie innych nagłówków, obrazów lub opisów. Możesz wyłączyć też wersje reklamy, które nie są skuteczne. Innym sposobem zredukowania kosztów za kliknięcie jest zredukowanie maksymalnej oferty opłat.
  • Aby ocenić skuteczność kampanii możesz wyliczyć ROI. Aby to zrobić porównaj wydaną kwotę z uzyskanymi wynikami.

Kampanie reklamowe realizowane w ten sposób pozwolą Ci na skuteczne dotarcie do odbiorców. Dodatkowo warto pokusić się o stworzenie konta biznesowego, żeby móc jak najefektywniej zarządzać swoimi reklamami wraz z zespołem.

(Przeczytano 743 razy, z czego 3 razy dzisiaj)

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.