Jakie są najważniejsze sekcje dla Twojego profilu LinkedIn? Prawdę mówiąc, wszystkie. Natomiast jeśli już przyparty do muru, miałbym powiedzieć, które są najważniejsze, to te, które widzimy od razu po wejściu na czyjś profil, czyli:
- zdjęcie w tle;
- zdjęcie profilowe;
- imię i nazwisko;
- nagłówek profilu.
Te elementy będą również widoczne w różnych miejscach LinkedIn, kiedy zostawisz komentarz pod czyimś postem lub pojawisz się w sugerowanych do dodania kontaktach. Ważne jest też to, że profile ze zdjęciem generują do 21 razy więcej odsłon niż te bez niego. Profile ze zdjęciem mają też nawet 47 razy większy wskaźnik akceptowania zaproszeń niż te bez niego.
Użyj także krótkiego, zwięzłego nagłówka, który opisuje Twoją rolę zawodową lub cel zawodowy. Upewnij się, że nagłówek jasno przedstawia, kim jesteś i co robisz. Wrócimy jeszcze do niego jutro, bo zawsze dostaję o niego masę pytań. I na pewno ten temat zostanie jeszcze rozwinięty.
Natomiast poza tymi sekcjami ważne są jeszcze inne sekcje wpływające nie tylko na Twoją wiarygodność, ale także na LinkedIn SEO, czyli Twoją pozycję w wynikach wyszukiwania LinkedIn. To sekcja “O mnie”, “Doświadczenie”, “Umiejętności” i “Rekomendacje”.
Najważniejsze sekcje dla Twojego profilu LinkedIn
- Podsumowanie. Napisz krótkie i treściwe podsumowanie, w którym opiszesz swoje umiejętności, doświadczenie i cele zawodowe. Staraj się pokazać, dlaczego warto połączyć się z Tobą zawodowo.
- Doświadczenie zawodowe. Podaj informacje o swoich poprzednich i obecnych miejscach pracy, opisując nie tylko swoje obowiązki, ale przede wszystkim osiągnięcia.
- Umiejętności. Możesz dodać aż 50 umiejętności, które posiadasz. Upewnij się, że są one związane z Twoją branżą i umożliwią innym ocenę Twoich kompetencji.
- Rekomendacje. Wiesz, że 10 unikalnych rekomendacji zwiększa twoją pozycję w wynikach wyszukiwania LinkedIn aż siedmiokrotnie? Jeszcze dzisiaj poproś swoich współpracowników, przełożonych czy klientów o napisanie rekomendacji.
Do swojego profilu możesz dodać także inne sekcje, jak:
- Edukacja. Wymień swoje wykształcenie, w tym nazwę uczelni, stopień naukowy i rok ukończenia.
- Publikacje. Jeśli napisałeś/aś artykuły, książki czy inne publikacje, możesz zalinkować je właśnie w tej sekcji.
- Projekty. Jeśli pracowałeś/aś nad konkretnymi projektami, opisz je w sekcji “Projekty”, podając ich nazwę, opis i ewentualne osiągnięcia.
- Media. Możesz dodać linki linki do swoich prac, artykułów, prezentacji czy portfolio.
Skuteczny profil LinkedIn powinien być kompletny, profesjonalny i atrakcyjny dla odwiedzających. Kropka.
Pamiętaj, że czasem zdjęcie to za mało, żeby się wyróżnić
Ale można sobie pomóc, prostą i praktycznie darmową sztuczką. Żeby zwrócić na siebie uwagę w wynikach wyszukiwania LinkedIn lub w feedzie, możesz pomyśleć o dodaniu kolorowej obwoluty do zdjęcia profilowego, umieszczeniu się na jaskrawym, kolorowym tle, lub wycięcie zdjęcie trójkąt lub kwadrat. Zrobisz to za pomocą darmowego narzędzia Canva.com, a zdjęcie wyróżni się i zwróci na Ciebie uwagę na liście wyników czy przy postach. To prosty trik, ale skuteczny.
Często też zmieniamy zdjęcia między portalami, z których korzystamy. Jeśli zamierzamy budować markę osobistą za pomocą dwóch czy więcej plarform, powinniśmy zunifikować tam nasze zdjęcia profilowe.
W innym wypadku niech będzie jak u Marka Ruffalo. No bo kto nie lubi Marka Ruffalo.
Pamiętaj też, że zdjęcie w tle to Twoja darmowa powierzchnia reklamowa. Wykorzystaj je, aby zaprezentować to, co robisz, swoje wartości lub produkty / usługi, które sprzedajesz. Możesz je zmieniać co jakiś czas.
Aj no i jedna bonusowa porada na dzisiaj. Nie musisz wprowadzać wszystkich zmian od razu. Nawet dzięki małym, cotygodniowym zmianom w profilu zobaczysz ich efekty.
Więc jak to mówią “don’t stress”, “chill out” i odpinamy wszyscy wrotki, bo mamy w życiu czym się stresować i na pewno nie są to nasze LinkedInowe profile.