LinkedIn SEO to po prostu optymalizacja naszego profilu pod kątem wyszukiwań na LinkedIn.
Na pozycję w wyszukiwarce LinkedIn, wpływa kilka kluczowych elementów. Mało osób wie (zwłaszcza sprzedawców, dla których jest to istotne), że jeśli chcemy być znajdywanymi na LinkedIn, musimy pomyśleć o słowach kluczowych, które potencjalni klienci mogą wpisywać w linkedinowską wyszukiwarkę.
LinkedIn SEO: Po co optymalizować profil?
Większa liczba wyszukiwań to większą liczba wyświetleń, czyli odwiedzin Twojego profilu. Z kolei większa liczba odwiedzin i lepsza pozycja w wyszukiwaniach to przewaga konkurencyjna i okazja, żeby potencjalny Klient znalazł cię sam. Wyszukiwania na LinkedIn różnią się od tych googlowskich. W Google wpisujemy zwykle całe zdania i pytania, tj. „Jak uzupełnić profil na LinkedIn”. Z kolei na LinkedIn szukamy konkretnych fraz, np. „ekspert LinkedIn” czy „konsultant LinkedIn”.
Skup się na 3-5 takich frazach i dodawaj je do swojego profilu w różnych miejscach – zwłaszcza w podsumowaniu zawodowym, nagłówku i doświadczeniu. Frazy kluczowe wpisuj w mianowniku.
Tekst nasyć frazami odpowiednio. Ich średnie natężenie powinno wynosić ok. 5% do maks. 10% limitu znaków dla konkretnej sekcji w profilu. Ważne nie zapisuj słów kluczy w profilu jako #. Te masz już w trybie twórcy, a w opisach profilu # spowalniają czytanie tekstu, nie linkują oraz sprawiają, że tekst wygląda nie przystępnie. Chyba, że masz swój własny hasztag, którego używasz i którego używa Twoja społeczność. Wtedy to już inna historia.
Możesz sprawdzić, jak Twój profil jest wyszukiwany przez potencjalnych klientów i na jakie frazy kluczowe. Dowiesz się także, na jakich stanowiskach pracują i dzięki temu ocenisz czy stworzyłeś lub stworzyłaś swoje konto pod kątem wybranej grupy lub grup docelowych. To pomoże ci osiągać efekty działań na LinkedIn.
Zadbaj o inne sekcje
Dodaj do swojego profilu min. 3 umiejętności. To słowa klucze, które także wpływają na pozycjonowanie profilu.
Umiejętności są szczególnie istotne jeśli poszukujemy nowej pracy i chcemy dać się znaleźć rekruterom. Jeśli chcesz mieć lepszą pozycję, zadbaj, aby Twój profil osiągnął „poziom mistrzowski”. Wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania na LinkedIn ma też liczba kontaktów. Ważne więc, żebyś stale powiększał swoją sieć.
No i równie ważne. Znormalizuj nazwy wyświetlanych stanowisk. W profilu masz wpisane „Arsenista PR”, „Haker Sprzedaży”, „Apostołka Marketingu” lub coś jeszcze bardziej kreatywnego?
Nie pomoże Ci to być znalezionym lub znalezioną. Osoby użytkujące LinkedIn będą wyszukiwać profile po stanowiskach, które znają i wyświetlać te, które coś im rzeczywiście mówią. Zwłaszcza jeśli mają potrzebę zakupową.