Jak zwiększyć liczbę obserwujących stronę firmową na LinkedIn?

Jak zwiększyć liczbę obserwujących

Jak zwiększyć liczbę obserwujących stronę firmową na LinkedIn? To pytanie, które otrzymuję cały czas. A odpowiedź brzmi – to zalezy. Ale jest kilka rzeczy, które możecie zrobić.

I zaznaczam, że to dobre pytanie. Co prawda nie uważam, żeby liczba obserwujących była czymś, co powinniśmy stawiac na piedestale, ale może przekładać się na większą świadomość marki, potencjalne zainteresowanie i, ostatecznie sprzedaż… No i umówmy się efekt posiadania większej liczby obserwujących w porównaniu do konkurencji to kropka nad “i” dla nas, szefostwa a także osób pracowniczych.

Możemy wtedy pisać, że jesteśmy “najczęściej obserwowaną marką z branży X na polskim LinkedIn“. A to znaczy już o wiele, wiele wiecej niż “bycie liderem na w branży” lub kolejną “wiodącą na marką na rynku”. 

Zanim przystąpisz do wdrożenia zaleceń zawartych w tym poście, upewnij się, że Twoja firmowa strona na LinkedIn jest gotowa na wielkie wydarzenie, z logo, obrazem nagłówka, opisem ogólnym, wezwaniem do działania, odpowiednimi hashtagami itp.

Jak zwiększyć liczbę obserwujących? Publikuj treści budzące zainteresowanie

Wszystko zaczyna się od zrozumienia, dlaczego ktoś chciałby obserwować Twoją firmową stronę w pierwszej kolejności. W zasadzie istnieje pięć głównych powodów. Twoi odbiorcy o odbiorczynie są zainteresowani:

  • Twoją branżą
  • Typami produktów lub usług, które sprzedajesz
  • Twoją firmą i/lub tym, co sprzedajesz
  • Ludźmi pracującymi w Twojej firmie
  • Pracą w Twojej firmie

Jeśli więc chcesz zwiększyć liczbę obserwujących, musisz publikować treści dostosowane do tych różnych zainteresowań. Na przykład:

  • Nowości branżowe, wydarzenia, badania itp.
  • Treści budzące zaufanie dotyczące branży, jej przyszłości, nowych technologii itp.
  • Przydatne wskazówki i rekomendacje dla nabywców Twojego rodzaju produktu lub usługi
  • Aktualności firmowe, wydarzenia, premiery produktów, aktualizacje usług
  • Nowe zatrudnienia, awanse, nagrody itp.
  • Oferty pracy (zarówno ogólne, jak i dotyczące konkretnych stanowisk)
  • Kultura firmy (ludzie pracują dla i kupują od firm, które im się podobają!)

Upewnij się, że do każdego posta dodajesz trzy do pięciu odpowiednich hashtagów, aby Twoje treści mogły łatwo zostać odkryte przez zainteresowanych obserwujących.

Jak zwiększyć liczbę obserwujących? Regularnie zasypuj feed! 

Za każdym razem, gdy publikujesz na swojej firmowej stronie na LinkedIn, tworzysz okazję dla kogoś, aby odkrył Twoją aktualizację na swoim feedzie, zainteresował się nią, a następnie zaczął obserwować.To rodzi pytanie: Jak często powinieneś publikować?

A moja odpowiedź to jak zwykle “to zależy”. A zalezy od zaangażowania, które chcesz uzyskać. Doradzam publikowanie 2-4 postów w tygodniu na stronie firmowej. Sam LinkedIn radzi jednak, że aby szybciej pozyskiwać nowych followersów powinniśmy publikować 2 razy dziennie przez 5 dni w tygodniu. Znalezienie złotego

Jak zwiększyć liczbę obserwujących? Zachęć pracowników do wzmacniania postów firmy

Wyobraź sobie, ile wzmacniania mogłobyś uzyskać, gdyby kilku spośród Twoich 10+, 100+ lub 1000+ pracowników “polubiło” posty firmy. Dane naszych klientów pokazują, że może to skutkować tysiącami więcej profesjonalistów biznesowych miesięcznie, którzy potencjalnie zobaczą Twoje posty w swoich feedach na LinkedIn. Jak przekonać pracowników do polubienia postów firmy?

LinkedIn ułatwia “powiadamianie pracowników”, gdy opublikujesz nową aktualizację na swojej firmowej stronie. Po prostu opublikuj, kliknij przycisk “powiadom pracowników”, potwierdź, a pracownicy zostaną powiadomieni poprzez swoje karty powiadomień LinkedIn. Niech zacznie się dzielenie!

Pamiętaj, że możesz “powiadamiać” tylko raz dziennie. Ale szczerze mówiąc, jeśli robisz to zbyt często, pracownicy zaczną ignorować te powiadomienia. Zamiast tego zalecam robienie tego dla Twoich najważniejszych postów.

Jak zwiększyć liczbę obserwujących naszą firmową stronę na LinkedIn? Zaproś osoby ze swoich sieci do obserwowania

Jeśli jesteś administratorem LinkedIn, możesz zaprosić swoje kontakty pierwszego stopnia do obserwowania strony firmy do maksymalnej miesięcznej liczby zaproszeń, z której dowolny z administratorów strony może skorzystać. Możesz sprawdzić dostępną liczbę kredytów na zaproszenia do strony, klikając na “narzędzia administratora”, a następnie “zaproszenia do połączeń”.

Upewnij się jednak, że zapraszasz tylko tych, którzy docenią obserwowanie Twojej strony firmowej, inaczej zaproszenia mogą być uznane za niechciane, a Ty stracisz te kredyty na zaproszenia. Działa to tak jak w przypadku zaproszeń do sieci, o których pisałem wczoraj.

Co jeszcze?

Możesz uczynić także swoich liderów i liderki osobami administracyjnymi (na dwa tygodnie) w celu skorzystania z ich rozległych profesjonalnych sieci.

Zaprosić także “influencerów” branżowych do obserwowania, ponieważ udostępnianie postów firmy przez nich zwiększy zasięg i zainteresowanie, co przekłada się na większą liczbę obserwujących. Albo zrobić z nimi kampanie płatną. A jeśli naprawdę zależy Ci na zwiększeniu liczby obserwujących na LinkedIn, aktywnie promuj swoją firmową stronę. Oto kilka pomysłów, jak to zrobić:

  • Masz budżet? Uruchom kampanię reklamową “follower ad campaign”, prowadząc dynamiczną kampanię reklamową.
  • Promuj na swoich innych platformach mediów społecznościowych. Choć może to się wydawać niemal świętokradztwem, to jednak nie jest. Na przykład, możesz zatweetować czy zaiksować: “Obserwuj nas na LinkedIn, aby dowiedzieć się o nowych możliwościach zawodowych!” kilka razy w miesiącu.
  • Dodaj przycisk “obserwuj” lub link do swoich postów na blogu, strony z ofertami pracy, stron społecznościowych itp. Oto informacje na temat dodawania przycisku obserwowania.
  • Dodaj “obserwuj nas na LinkedIn” jako wezwanie do działania w swoich biuletynach e-mailowych i aktualizacjach produktów.
  • Dodaj “obserwuj nas na LinkedIn” do stopek e-mail osób pracowniczych.
  • Dodaj “obserwuj nas na LinkedIn” w kluczowych obszarach produktowych, takich jak strony logowania czy strony społecznościowe.

Pamiętaj, też że:

  • Strony z pełnymi informacjami mają o 30% więcej tygodniowych wyświetleń.
  • Wideo uzyskuje 5-krotnie więcej zaangażowania na LinkedIn, a wideo na żywo uzyskuje aż 24-krotnie więcej. 
  • Hashtagi są doskonałym sposobem na eksponowanie marki przed szerszą publicznością. Wybierz 3-5 hashtagów, które są dla Twojej organizacji najważniejsze, i dodawaj je do swoich postów, gdy są odpowiednie.
  • Dodawaj pliki PDF lub prezentacje PowerPoint, aby pokazać, co sprawia, że Twoja marka jest wyjątkowa. 
  • Postaraj się o dołączenie obrazu do swoich postów. Obrazy zazwyczaj skutkują 2-krotnie wyższym wskaźnikiem komentarzy. 3-4 obrazy w jednym poście sprawdzają się szczególnie dobrze dla organizacji.

Jak zwiększyć liczbę obserwujących na LinkedIn?

Nie popełniaj tych sześciu grzechów głównych:

Brak big picture

W taktykach marketingowych na LinkedInie brakuje tak zwanego „dużego obrazka” i skupienia się na celach długoterminowych. Nie chodzi przecież tylko o to, co można osiągnąć „tu i teraz”. Najważniejsze pytania brzmią: dlaczego chcemy być w mediach społecznościowych, w danym kanale? Dlaczego ktokolwiek miałby się nami zainteresować? Co możemy dać ludziom? Jak nasze działania mają między sobą oddziaływać?

Zbyt szeroka grupa docelowa

Wielu marketerów chce trafić do bardzo szerokiej grupy docelowej zamiast mikrotargetować swój przekaz. Trzeba pamiętać, że jeśli coś jest do wszystkiego to jest do… niczego. Musimy zadać sobie na pytanie: do kogo mówimy / sprzedajemy? Bez znajomości odpowiedzi na powyższe trudno jakiejkolwiek firmie stworzyć strategię komunikacji i sprzedaży, która zachęci grupę docelową i będzie stanowiła dla nich rzeczywistą wartość. Nie uważa, że strona firmowa powinna komunikować wszystko. Lepiej zdecydować, czy chcemy sprzedawać, prezentować produkty, używać jej jako biura prasowego, czy też dzięki niej rekrutować nowych, zdolnych pracowników.

Dublowanie treści

Administratorom stron firmowych zdarza się powielać strategię komunikacji z innych mediów społecznościowych, np. z Facebooka. W ten sposób na dwa różne kanały komunikacji trafiają te same treści, które nie są dopasowane do specyfiki medium pod kątem grupy docelowej, copy czy grafiki. Jest to jeden z grzechów ciężkich, przynajmniej dla mnie.

Brak dialogu

Wiele brandów i marketerów zapomina, że media nie służą już wyłącznie do zamieszczania informacji, ale do dialogu z konsumentami. Marki cały czas mówią o sobie zamiast mówić do innych. Dodatkowo wiele strategii obejmuje bardzo dokładnie opisane treści, przygotowane do realizacji. Niestety żadna, którą widziałem, nie zawierała sposobu na budowanie społeczności wokół marki, programów ambasadorskich, sposobów animacji społeczności oraz jej angażowania w życie marki. Social media to rozmowa i trzeba o tym pamiętać.

Nieznajomość specyfiki LinkedIna

Pierwsza rzecz, którą musimy sobie uświadomić, to fakt, że LinkedIn jest społecznością specjalistów, która chce rozwijać się zawodowo i nawiązywać nowe znajomości biznesowe. Strony firmowe często zakładane są w formie profili osobowych, co jest nie tylko pogwałceniem etykiety w tym kanale, ale także regulaminu LinkedIna. Poza tym, często się zdarza, że osoby administrujące stronami firmowymi nie znają technicznych aspektów ich działania, np. możliwości contentowych czy algorytmów. A to bardzo się przydaje, kiedy chcemy prowadzić efektywną komunikację.

Leave A Reply

Brak produktów w koszyku.