Jak przykuć uwagę na LinkedIn? Jest na to kilka prostych sposobów.
Jeśli chcesz lepiej angażować użytkowników na LinkedIn, musisz nie tylko przykuć ich uwagę, ale także utrzymać ją tak długo jak się da.
I zgadzam się, że jest to dość ogólna porada, bardzo generyczna, ale zaraz przejdę do konkretów i kilku sposobów na poradzenie sobie z tym wskaźnikiem.
Jak przykuć uwagę na LinkedIn? Bezczelnie ją przyciągaj!
W swoich publikacjach stosuj tzw. eye-catchery. Mogą nimi być:
- emoji’s w twoich postach, które możesz stosować także jako dividery poszczególnych akapitów;
- jaskrawa obwoluta przy zdjęciu profilowym albo kolorowe tło, które wyróżni Cię w feedzie;
- kontrastowe kolory w postach graficznych (uwagę najbardziej przyciąga czerwony, i pomarańczowy – dlatego też w takich kolorach są znaki ostrzegawcze na drodze).
Pamiętaj jednak, żeby nie przesadzać z eye-catcherami. Im będzie ich więcej, tym większa szansa, że zamiast przyciągnąć uwagę odbiorcy, rozproszysz ją. O eye-catcherach świetny poradnik napisał ostatnio Tomasz Brusik z Rysuje Fejsbuki. Przeczytasz go tutaj.
Używaj odpowiednich formatów publikacji
Formatami, które najbardziej skupiają uwagę użytkowników LinkedIn i sprawiają, że spędzają więcej czasu niż przy innych publikacjach są kilkunastostronnicowe prezentacje PDF, wideo czy infografiki.
Długość ma znaczenie
Według danych i statystyk LinkedIn posty, które angażują użytkowników najbardziej to te, które zbliżają się do limitu 1300 znaków. Z kolei jeśli chodzi o artykuły, nie powinny być one krótsze niż 8000 znaków. Pamiętaj jednak, żeby nie „lać wody” i skupić się na merytoryce w swoim wpisie. Nie ma nic gorszego niż post o niczym. Zadbaj także o przejrzystość i łatwość czytania Twojego tekstu. Musisz pamiętać, że znaczenie ma także długość komentarza zamieszczanego pod Twoją publikacją lub artykułem. Im dłuższy, i więcej czasu zajęło komuś jego napisanie, tym algorytm będzie patrzył przychylniej.
Jak przykuć uwagę na LinkedIn? Przede wszystkim zaciekaw i zaangażuj
Algorytm LinkedIn ocenia co jest ważne dla Twojej sieci kontaktów. Jak to robi? Automatycznie sprawdza profile i zawarte w nich słowa klucze. Jeśli chcesz otrzymywać treści, które są dla Ciebie istotne, uzupełnij swój profil.
Pamiętaj też, że treści, które zamieszczasz, powinny:
- być wartością dla czyjejś kariery bądź rozwoju;
- oferować praktyczne porady lub wskazówki;
- inspirować;
- być związane z branżą, w której działasz;
- pochodzić z wiarygodnego źródła lub być napisane przez ciebie;
- dopasowane do grupy docelowej.
LinkedIn bardzo pozytywnie ocenia inspirujące do wymiany zdań posty. Zadawaj więc pytania i proś swoich odbiorców o feedback. Dodatkowo możesz zachęcać swoich pracowników do tego, aby do swoich postów dodawali firmowy hashtag, wpisywali na profilu twoją firmę i brali udział w dyskusjach.