Jak odblokować konto na LinkedIn? No i Dlaczego zablokowano mi konto – nowe lub stare?
To ja przejdę od razu do rzeczy.
Odpowiedź jest banalnie prosta.
Bo sobie nagrabiłeś / nagrabiłaś!
LinkedIn walczy z botami i blokuje podejrzane konta
A tak już całkiem poważnie. Dlatego, że LinkedIn wypowiedział wojnę botom i być może Twoje działania system ocenił negatywnie przez system ocenione. A te ograniczenia (czy blokady) na nowo założonych kontach na LinkedIn mogą wynikać z różnych powodów, takich jak:
- Algorytmy antyspamowe: Jeśli aktywność na nowym koncie jest uznawana za podejrzaną lub zbyt intensywną, algorytmy antyspamowe mogą automatycznie nałożyć ograniczenia. W tym zablokować Twoje konto.
- Brak weryfikacji: Jeżeli konto nie przeszło weryfikacji lub zawiera nieprawdziwe informacje, może zostać ograniczone.
- Naruszenia zasad społeczności: LinkedIn ma określone zasady dotyczące treści i zachowania. Jeśli nowe konto łamie te zasady, może być ograniczone.
- Uważane za konto botowe: Jeśli zachowanie konta jest podobne do botów (na przykład zbyt szybkie akcje lub interakcje), może zostać uznane za podejrzane.
Jeśli Twoje stare konto zostało trwale zbanowane przez LinkedIn i korzystasz do założenia nowego z tego samego IP, nowe także od razu zostanie zablokowane. Ale musiałeś / musiałaś złamać regulamin lub wykorzystywać LinkedIn do niecnych celów, np. do spamowania innych.
Jak odblokować konto na LinkedIn, kiedy jesteś niewinny/-a?
No dobra, skoro uważasz, że to LinkedIn popełnił błąd i konto Twoje lub Twojego współpracownika lub przełożonego możesz wykorzystać kontakt do opiekuna/opiekunki swojego konta reklamowego firmowego. Nie posiadasz takiego kontaktu?
Nie proś o niego na grupach LinkedInowych, bo stracisz tylko czas. Nikt Ci nie poda kontaktu mailowego do osoby z LinkedIn.
Ani Wy, ani ja, sami byśmy nie chcieli, aby jakiś random / randomka pisali do nas w jakiś dziwnych sprawach i dokładali nam roboty, tudzież zaśmiecali skrzynki.
Kolejna rzecz – nadużycie zaufania. Przakazywanie kontaktu bez zgody innych to trochę przesada.
Po trzecie – nikomu się to nie opłaca. Więcej uwagi opiekunów i opiekunek skierowanych na takie sprawy, to mniej konkretnej pomocy w sytuacjach, które wymagają ich uwagi!
Napisz co mam zrobić!
Nie bądź niemiły, Miecznikowski!
Kiedy do wyboru mam bycie miłym lub bycie szczerym – zawsze wybieram to drugie. Ale nie oznacza to, że Wam nie pomogę!
Skontaktuj się się z pomocą techniczną LinkedIn. W panelu pomocy technicznej można zgłaszać takie problemy i otrzymać dokładniejsze informacje dotyczące ograniczenia konta. Nie pomogło?
Okej! To teraz super protip! Jest takie “magiczne” konto na X (dawnym Twitterze). Należy do LinkedIn i które pomaga w kwestiach technicznych, np. takich jak odblokowanie kont.
W razie problemów należy napisać do nich wiadomość i… czekać na pomoc!
Jeśli czekanie się przedłuża, pomaga telefon do osoby przyjacielskiej i ponarzekanie jej / jemu lub jenu na opieszałość tego helpdesku, niemożność zapraszania nowych kontaktów i obiecanie sobie, że już nigdy nie skorzysta się z tej niby legalnej automatyzacji lub grupki wsparcia.