Jak dbać o jakość feedu na LinkedIn?

Jak dbać o jakość feedu na LinkedIn?

Często można usłyszeć, że LinkedIn „fejsbuczeje”, ale to co widzimy w feedzie, zależy tak naprawdę, w głównej mierze od nas. Jak dbać o jakość feedu na LinkedIn?

Niedawno LinkedIn opublikował przewodnik po tym jak dbać o jakość feedu na LinkedIn. Wyciągnęliśmy z niego najważniejsze informacje i przetłumaczyliśmy je. Wszystko po to, aby pomóc Ci i ułatwić kontrolowanie rozmowy czy otrzymywanie najwyższej jakości treści.

Jak dbać o jakość feedu na LinkedIn? Zbuduj zaufaną sieć kontaktów

  • Zaproś do sieci kontaktów osoby, które znasz i którym ufasz. Twój feed to składowa treści publikowanych przez tych, których masz w sieci kontaktów oraz przez obserwowanych użytkowników. Dobieraj kontakty mądrze, by trafiały do Ciebie właściwe informacje, których potrzebujesz.
  • Korzystaj z rekomendacji LinkedIn. Zależy Ci na znalezieniu innych osób do obserwowania? Sprawdź spersonalizowane rekomendacje w zakładce „Moja Sieć” dotyczące osób, grup, firm i organizacji.
  • Unfollow to nic strasznego. Utrzymywanie zróżnicowanej sieci kontaktów to świetna sprawa, dzięki której czas spędzony na LinkedIn może być wartościowy. Nie zapominaj jednak, by kliknąć „Przestań obserwować” w przypadku kont i rozmów, które nie są już dla Ciebie interesujące, a nawet są irytujące.
  • Wyciszaj. W feedzie pojawiają się nieinteresujące treści, ponieważ ktoś z Twojej sieci dodał komentarz, zareagował lub udostępnił? Możesz takie posty i informacje wyciszać, by ich nie widzieć. W dowolnym momencie możesz takie wyciszenie wyłączyć.

Dostosuj feed pod siebie

  • Oznaczaj, które treści Ci się podobają, a które nie. Możesz dać znać, jakie treści chcesz widzieć częściej (lub rzadziej). Wystarczy, że klikniesz w trzykropek przy wpisie, a wtedy otworzy to pasek dostępnych opcji, zawierających zapisanie postu na później, zgłoszenie lub nawet ukrycie tej konkretnej treści przez kliknięcie „Nie chcę tego widzieć”. To szybkie sposoby, by dostosować feed do własnych potrzeb.
  • Pokaż, co Cię interesuje. Gdy polecasz, komentujesz lub udostępniasz posty, dajesz znać, że takie treści stanowią dla Ciebie wartość. LinkedIn będzie proponował Ci więcej podobnych postów z tego profilu lub w takim formacie.
  • Używaj hashtagów. Hashtagi to kolejny sposób kształtowania rozmów i obserwacji w Twoim feedzie. Jak ich używać? Wystarczy kliknąć taki, który przypadł Ci do gustu, a potem zacząć go obserwować.

Kontroluj rozmowę

  • Zdecyduj, kto zobaczy Twoje posty. W oparciu o to, co chcesz przekazać, czasem lepiej dotrzeć z tym do specyficznego odbiorcy. Na przykład chcesz zapytać osoby, które znasz i którym ufasz ze swojej sieci kontaktów o konkretną radę. Bardzo szybko możesz wskazać, do kogo chcesz dotrzeć podczas tworzenia postu.
  • Zezwolenie na komentowanie. Możesz wybrać, komu pozwalasz na komentowanie Twoich postów. Twoje posty komentować możesz każdy, kontakty lub nikt. Pamiętaj jednak, że w momencie wyłączenia komentarzy po udostępnieniu wszystkie dotychczasowe zostaną usunięte. Ponowne umożliwienie publikacji komentarzy, nie przywróci tych, które były wcześniej.
  • Jak udostępniane są Twoje treści. Twoje posty widoczne są dla Twojej sieci kontaktów i obserwujących w ich feedzie, ale możesz zdecydować inaczej. Zmieniając ustawienia publikacji możesz wybrać czy zobaczą  ją konkretne grupy czy wszyscy.
  • Raportuj nieodpowiednie rozmowy i treści. Jeśli trafisz na coś, co może naruszać standardy społeczności LinkedIn, czy to na profilu, w poście czy w wiadomości prywatnej, niezwłocznie zgłoś to do administracji portalu.

Pamiętaj jakie treści są istotne

Jedną z odpowiedzi na pytanie „jak dbać o jakość feedu na LinkedIn”, może być też to, żebyś pamiętał co sam publikujesz. Osoby w twojej sieci kontaktów skupiają się na dwóch rzeczach – pracy i szeroko pojętym biznesie. Treści, które zamieszczasz, powinny:

  • być wartością dla czyjejś kariery bądź rozwoju;
  • oferować praktyczne porady lub wskazówki;
  • inspirować;
  • być związane z branżą, w której działasz;
  • pochodzić z wiarygodnego źródła lub być napisane przez ciebie;
  • dopasowane do grupy docelowej.

Social media to rozmowa i bez prowadzenia dialogu ze swoją siecią kontaktów trudno będzie ci osiągnąć zamierzone efekty. Każda sieć kontaktów jest inna. Użytkownicy LinkedIn doceniają:

  • zabawne biznesowe anegdoty i historie;
  • naprawdę konkretne porady;
  • studia przypadków;
  • krótsze wpisy zawierające zdjęcie, infografikę lub wideo.

 

A Wy macie jakieś porady dotyczące dbania o jakość feedu? Podzielcie się nimi w komentarzach.
Chcesz sprawdzić jakim typem użytkownika na LinkedIn jesteś? Zrobisz to tutaj.

 

(Tekst przetłumaczył: Karol Pacyna)

(Przeczytano 575 razy, z czego 1 razy dzisiaj)

Related Posts