Jak dbać o feed LinkedIn? Tak! Dzisiaj porozmawiamy o Waszych feedach. Szczegółowo o postach, i o tym, co się dzieje, kiedy nie chcecie widzieć czyichś publikacji i klikacie magiczny guzik “unfollow”. Często bowiem można usłyszeć, że LinkedIn „fejsbuczeje”, ale to co widzimy w feedzie, zależy tak naprawdę, w głównej mierze od nas.
Jak dbać o feed LinkedIn i jego jakość?
- Zbuduj zaufaną sieć kontaktów. Zaproś do sieci kontaktów osoby, które znasz i którym ufasz. Twój feed to składowa treści publikowanych przez tych, których masz w sieci kontaktów oraz przez obserwowanych użytkowników. Dobieraj kontakty mądrze, by trafiały do Ciebie właściwe informacje, których potrzebujesz.
- Korzystaj z rekomendacji LinkedIn. Zależy Ci na znalezieniu innych osób do obserwowania? Sprawdź spersonalizowane rekomendacje w zakładce „Moja Sieć” dotyczące osób, grup, firm i organizacji.
- Unfollow to nic strasznego, nikt tego nie zobaczy i nie przeklnie Twojej rodziny klątwą Kazimierza Jagiellończyka. Tak, it’s a thing! Utrzymywanie zróżnicowanej sieci kontaktów to świetna sprawa. Dzięki temu czas spędzony na LinkedIn może być wartościowy. Nie zapominaj jednak, aby kliknąć „Przestań obserwować” w przypadku kont i rozmów, które nie są już dla Ciebie interesujące, a nawet są irytujące.
- Wyciszaj. W feedzie pojawiają się nieinteresujące treści, ponieważ ktoś z Twojej sieci dodał komentarz, zareagował lub udostępnił? Możesz takie posty i informacje wyciszać, by ich nie widzieć. W dowolnym momencie możesz takie wyciszenie wyłączyć.
Jak dostosować feed pod swoje zainteresowania?
- Oznaczaj, które treści Ci się podobają, a które nie. Możesz dać znać, jakie treści chcesz widzieć częściej (lub rzadziej). Wystarczy, że klikniesz w trzykropek przy wpisie i wtedy otworzy to pasek dostępnych opcji. Opcji zawierających zapisanie postu na później i zgłoszenie lub nawet ukrycie tej konkretnej treści przez kliknięcie „Nie chcę tego widzieć”. To szybkie sposoby, by dostosować feed do własnych potrzeb.
- Pokaż, co Cię interesuje. Bo, gdy polecasz i komentujesz lub udostępniasz posty, dajesz znać, że takie treści stanowią dla Ciebie wartość. LinkedIn będzie proponował Ci więcej podobnych postów z tego profilu lub w takim formacie.
- Używaj hashtagów. Hashtagi to kolejny sposób kształtowania rozmów i obserwacji w Twoim feedzie. Jak ich używać? Wystarczy kliknąć taki, który przypadł Ci do gustu i potem zacząć go obserwować.
Pamiętaj jakie treści są istotne
Pamiętaj, co sam lub sama publikujesz. Osoby w twojej sieci kontaktów skupiają się na dwóch rzeczach – pracy i szeroko pojętym biznesie. Treści, które zamieszczasz, powinny:
- być wartością dla czyjejś kariery bądź rozwoju;
- oferować praktyczne porady lub wskazówki;
- inspirować;
- być związane z branżą, w której działasz;
- pochodzić z wiarygodnego źródła lub być napisane przez ciebie;
- dopasowane do grupy docelowej.
Feed na LinkedIn to rozmowa
Social media to rozmowa i bez prowadzenia dialogu ze swoją siecią kontaktów trudno będzie ci osiągnąć zamierzone efekty. Każda sieć kontaktów jest inna. Użytkownicy LinkedIn doceniają:
- zabawne biznesowe anegdoty i historie;
- naprawdę konkretne porady;
- studia przypadków;
- krótsze wpisy zawierające zdjęcie, infografikę lub wideo.
LinkedIn w swoim podstawowy założeniu to społeczność, w której wszyscy traktują się z szacunkiem i pomagają sobie nawzajem w osiągnięciu sukcesu. Standardy społeczności są równie nieskomplikowane i dzielą się na trzy obszary.
- Zachowaj bezpieczeństwo. Prowadź tylko bezpieczne rozmowy na LinkedIn.
- Bądź osobą godną zaufania. Używaj prawdziwej tożsamości i udostępniaj autentyczne informacje.
- Zachowuj się profesjonalnie. Inicjuj szerokie dyskusje dotyczące świata zawodowego.
Co to oznacza w praktyce? A no, jeśli trafisz na coś, co może naruszać standardy społeczności LinkedIn, niezwłocznie zgłoś to do administracji portalu.