LinkedIn to jedna z najszybciej rozwijających się sieci profesjonalistów. I jest to miejsce dla Ciebie obowiązkowe jeśli chcesz promować swoją firmę albo po prostu chciałabyś zwiększyć sprzedaż swoich usług lub produktów.
LinkedIn stanowi narzędzie biznesowe dostępne dla Ciebie, za darmo, przez 24 godziny, przez siedem dni w tygodniu. To idealne miejsce do tego, aby poszukiwać nowych klientów bądź pracowników, tworzyć własną markę osobistą lub znaleźć wymarzoną pracę. Twoją największą siła jest jednak sieć kontaktów. I to właśnie twoja sieć zawodowa na LinkedIn może stać się najpotężniejszym orężem, jaki kiedykolwiek znałeś.
Przygotowałem dla Ciebie spis 11 rzadziej wykorzystywanych funkcji, które są naprawdę pomocne i ułatwią Ci pozyskiwanie nowych kontaktów do sieci, budowanie z nimi relacji oraz tworzenie własnej marki.
Czat grupowy
Żeby wysłać wiadomość do wielu adresatów, kliknij ikonę „Wiadomości” u góry strony głównej LinkedIn. Potem kliknij ikonę „Napisz” po lewej i po prostu wpisz imiona i nazwiska adresatów w polu. Do rozmowy możesz dodać aż 50 różnych osób.
Opcje czatu
Czat w wersji mobilnej pozwala nie tylko na wysyłanie wiadomości, ale także GiF-ów, wiadomości głosowych, wideo a nawet pokazywania swojej dostępności z Kalendarza Google na spotkania czy eventy.
Zapisywanie publikacji
Kliknij ikonę “Więcej” w prawym górnym rogu zawartości, którą chcesz zapisać. Kliknij przycisk “Zapisz” .Po zapisaniu zawartości na dole ekranu pojawi się baner, który zawiera łącze, aby wyświetlić całą zapisaną zawartość.
Guzik “obserwuj” profil na LinkedIn
LinkedIn pozwala użytkownikom na zamianę przycisku „dodaj kontakt” na „obserwuj”. Dzięki temu nie będziesz dostawać zaproszeń, a osoby będą mogły Cię obserwować. Tę opcję możesz zmienić w swoich ustawieniach na komórce i komputerze.
Wizytówka QR na LinkedIn
Funkcja ta zapewnia prosty i najskuteczniejszy sposób, aby nawiązać kontakt przez zeskanowanie kodu QR w czasie wydarzeń, eventów liub ze strony internetowej. Swój kod znajdziesz, klikając jego ikoną, w pasku wyszukiwania LinkedIn w aplikacji mobilnej.
Znajdź w pobliżu
Dzięki tej funkcji będziesz w stanie wydajniej korzystać z sieci, ponieważ zobaczysz innych członków LinkedIn, którzy mają włączoną funkcję w zasięgu Bluetooth. Funkcja „Znajdź w pobliżu” najlepiej sprawdza się podczas konferencji i wydarzeń. Funkcje uruchomisz wchodząc w swoje kontakty w aplikacji mobilnej.
Spersonalizowany URL LinkedIn
Spersonalizowany URL do Twojego profilu to łatwiejszy adres do zapamiętania czy do wpisania w przeglądarkę. Wygląda także dużo profesjonalniej w mailach, na wizytówkach, prezentacjach czy innych materiałach marketingów, które go zawierają.
Proponowane hasztagi w poście LinkedIn
Używaj także hasztagów, które są związane z tematem twoich publikacji. Dzięki temu masz większą szansę, że twoje treści zobaczą użytkownicy spoza sieci kontaktów, zainteresowani konkretnym zagadnieniem.
Profil LinkedIn w wielu językach
Można utworzyć profil w języku, w którym różni się od domyślnym profilu. Nie możesz zmienić języka swojego głównego profilu, można utworzyć liczbę dodatkowe profili z dostępnych opcji.Po wielojęzycznych profili pomaga dla innych członków i rekruterom odnalezienie Ciebie.
LinkedIn SEO
Jeśli chcesz być znajdywanym przez wyszukiwarkę LinkedIn, musisz pomyśleć o słowach kluczowych, które potencjalni klienci mogą wpisywać w konsole Advanced Search. Mają one wpływ na to jak będziesz znajdywany przez Klientów. Dodaj te słowa w nagłówku, podsumowaniu i doświadczeniu.
Wspólne kontakty na czacie
Dzięki tej opcji, możesz od razu poprosić konkretne osoby o przedstawienie Cię komuś z kim chcesz nawiązać kontakt na LinkedIn. Tego typu intra mają wyższy wskaźnik odpowiedzi nawet od spersonalizowanych zaproszeń do sieci kontaktów.
A teraz przyznaj się, ilu z tych funkcji nie znałeś?