Czy potrzebny Ci Sales Navigator? Na początku? Nie. Nie zrozumcie mnie źle. Sales Navigator to świetne narzędzie sprzedażowe, ale powinno być wykorzystywane od określonego wolumenu sprzedaży czy pozyskiwanych miesięcznie leadów i w momencie, kiedy podstawową wersję LinkedIn mamy już odpowiednio opanowaną.
Czym różni się Sales Navigator od zwykłej wyszukiwarki LinkedIn?
W Sales Navigator otrzymasz sugestie, dzięki którym Sales Navigator pomoże Ci stworzyć początkową listę istotnych klientów, w stosunku do których możesz obecnie prowadzić działania sprzedażowe. Te sugestie powstają w oparciu o Twoje ostatnie działania na LinkedIn. Należą do nich wyświetlenia profili i stron firmowych, wysyłanie wiadomości InMail i więcej.
Możesz zintegrować LinkedIn z CRMem, takim jak Salesforce, co spowoduje zaimportowanie listy klientów, którzy są przypisani do Ciebie w Salesforce, oraz kontaktów powiązanych z tymi klientami. Możesz pracować w efektywniej w teamie dzięki TeamLink. To narzędzie Sales Navigator pozwala sprawdzić, kto w Twoim zespole nawiązał kontakt z potencjalnymi klientami.
Lista Twoich kontaktów LinkedIn zostanie udostępniona nawet tym członkom zespołu, z którymi nie jesteś w kontakcie. Sales Navigator ułatwi Ci bardziej zaawansowane wyszukiwanie kontaktów. Np. określając czas pracy w danej firmie możesz sprawdzić komu łatwiej coś sprzedasz. Wiadomo nie od dziś, że nowe osoby w firmie chcą się wykazać bardziej niż te z dłuższym stażem pracy, co znaczy że są bardziej otwarte na zmianę dostawcy
Szanuj sprzedawcę swego i nie bój się, że przejdzie do konkurencji
A co jeśli sprzedawca lub sprzedawczyni odejdzie z firmy? Przecież zabierze nam klientów, leady i kontakty z LinkedIn? A co, jeśli pracownik zbuduje markę osobistą i przejdzie do konkurencji?
Oczywiście, że musisz się liczyć z ryzykiem rotacji pracowników (a jednocześnie ambasadorów marki). Natomiast pamiętaj, że jest to obopólna inwestycja w rozwój i sytuacja win-win, dlatego ryzyko odejścia takiego pracownika jest niewielkie.
Jeśli używasz narzędzi typu CRM i sprzedawca wpisuje tam na bieżąco leady, to Ty posiadasze te dane. Może ogrzewać je inny sprzedawca lub sprzedawczyni.
Osoby pracownicze nie odchodzą z firm, które je szanują. Z firm, które inwestują w nie i potrafią je angażować.
Nie odchodzi się tak hop-siup do konkurencji.