Czy Sales Navigator jest Ci potrzebny?

Sales Navigator

Czy potrzebny Ci Sales Navigator? Na początku? Nie. Nie zrozumcie mnie źle. Sales Navigator to świetne narzędzie sprzedażowe, ale powinno być wykorzystywane od określonego wolumenu sprzedaży czy pozyskiwanych miesięcznie leadów i w momencie, kiedy podstawową wersję LinkedIn mamy już odpowiednio opanowaną.

Czym różni się Sales Navigator od zwykłej wyszukiwarki LinkedIn?

W Sales Navigator otrzymasz sugestie, dzięki którym Sales Navigator pomoże Ci stworzyć początkową listę istotnych klientów, w stosunku do których możesz obecnie prowadzić działania sprzedażowe. Te sugestie powstają w oparciu o Twoje ostatnie działania na LinkedIn. Należą do nich wyświetlenia profili i stron firmowych, wysyłanie wiadomości InMail i więcej.

Możesz zintegrować LinkedIn z CRMem, takim jak Salesforce, co spowoduje zaimportowanie listy klientów, którzy są przypisani do Ciebie w Salesforce, oraz kontaktów powiązanych z tymi klientami. Możesz pracować w efektywniej w teamie dzięki TeamLink. To narzędzie Sales Navigator pozwala sprawdzić, kto w Twoim zespole nawiązał kontakt z potencjalnymi klientami.

Lista Twoich kontaktów LinkedIn zostanie udostępniona nawet tym członkom zespołu, z którymi nie jesteś w kontakcie. Sales Navigator ułatwi Ci bardziej zaawansowane wyszukiwanie kontaktów. Np. określając czas pracy w danej firmie możesz sprawdzić komu łatwiej coś sprzedasz. Wiadomo nie od dziś, że nowe osoby w firmie chcą się wykazać bardziej niż te z dłuższym stażem pracy, co znaczy że są bardziej otwarte na zmianę dostawcy

Szanuj sprzedawcę swego i nie bój się, że przejdzie do konkurencji

A co jeśli sprzedawca lub sprzedawczyni odejdzie z firmy? Przecież zabierze nam klientów, leady i kontakty z LinkedIn? A co, jeśli pracownik zbuduje markę osobistą i przejdzie do konkurencji?

Oczywiście, że musisz się liczyć z ryzykiem rotacji pracowników (a jednocześnie ambasadorów marki). Natomiast pamiętaj, że jest to obopólna inwestycja w rozwój i sytuacja win-win, dlatego ryzyko odejścia takiego pracownika jest niewielkie.

Jeśli używasz narzędzi typu CRM i sprzedawca wpisuje tam na bieżąco leady, to Ty posiadasze te dane. Może ogrzewać je inny sprzedawca lub sprzedawczyni.

Osoby pracownicze nie odchodzą z firm, które je szanują. Z firm, które inwestują w nie i potrafią je angażować.

Nie odchodzi się tak hop-siup do konkurencji.

 

Leave A Reply

Brak produktów w koszyku.