Czy można korzystać z AI do generowania treści na LinedIn? Dzisiaj temat trudny, trochę kontrowersyjny, jako że coraz więcej osób „eksperckich” wykorzystuje generatywną AI do „tworzenia” swojej eksperckości. Jeśli użyjemy logiki, chwilę pomyślimy, to mam nadzieję, uznamy wszyscy, że tak tworzona eksperckość nie jest eksperckością danej osoby, a sztucznej inteligencji.
Więc porozmawiajmy dzisiaj o tym czy można korzystać z AI do budowania marki osobistej na LinkedIn.
Czy można korzystać z AI do generowania treści na LinedIn?
I tak i nie, czyli to zależy. LinkedIn zależy na Twojej osobistej perspektywie. Doświadczenia, które wnosisz do swoich treści, są bardzo istotne.
Unikalne szczegóły, które budują dowody, aby wierzyć i wiarygodność naszej historii, są istotnym czynnikiem brakującym w treściach generowanych przez sztuczną inteligencję.
No i dodatkowo LinkedIn wie, że jest zalewany treściami generowanymi przez Chat GPT, więc zaostrza swoje obrony.
Czy to się opłaca?
Niekoniecznie. Posty, którym brakuje tej osobistej perspektywy, trafiają w niższą “kategorię” treści i są gorzej oceniane przez LinkedIn.
LinkedIn określa twoją podstawową wiedzę, analizując zawartość twojego profilu, umiejętności i aktywność na platformie. Jeśli tematy twojej treści nie pokrywają się z zakresem twojego profilu i działań, stają się teraz wątpliwe. Ważne jest, aby nasz profil wspierał tematy treści.
Algorytm LinkedIn ocenia też, co jest ważne dla Twojej sieci kontaktów. Jak to robi? Automatycznie sprawdza profile i zawarte w nich słowa klucze. Jeśli chcesz otrzymywać treści, które są dla Ciebie istotne, uzupełnij swój profil.
LinkedIn jasno określa, jakie treści chcą wyświetlać. Jest to przede wszystkim profesjonalna sieć, dlatego staraj się też być profesjonalny. Żeby algorytm LinkedIn patrzył na twoje treści przychylnym okiem, angażuj, jak tylko możesz. Pytaj, proś o porady czy rekomendacje, bierz przykład z innych. Kiedy publikujesz, możesz otagować konkretne osoby, które są zainteresowane tematem.
AI do generowania treści na LinkedIn – zasady
Z drugiej jednak strony Chat GPT może służyć nam jako asystent, kiedy się zblokujemy lub mamy mało czasu. Chat GPT to narzędzie, które może mieć wiele zastosowań w marketingu, ale jednocześnie wiąże się z pewnymi wyzwaniami i ograniczeniami.
Jakość generowanych treści
Jednym z największych wyzwań związanych z wykorzystaniem Chat GPT jest jakość generowanych treści. Chociaż Chat GPT jest w stanie generować teksty, które wydają się być pisane przez człowieka, to nie zawsze są one odpowiednie do wykorzystania.
Zrozumienie kontekstu
Kolejnym wyzwaniem związanym z wykorzystaniem Chat GPT w marketingu jest zrozumienie kontekstu, w którym generowany jest tekst. Chat GPT może generować teksty na podstawie określonych wzorców lub słów kluczowych, ale nie zawsze jest w stanie zrozumieć kontekst, w którym te słowa są używane.
Weryfikacja wiarygodności źródeł
Kolejnym wyzwaniem związanym z wykorzystaniem Chat GPT jest weryfikacja wiarygodności źródeł, na podstawie których generowany jest tekst. Chat GPT może korzystać z różnych źródeł, takich jak artykuły naukowe, strony internetowe czy media społecznościowe. Niestety, nie wszystkie źródła są wiarygodne, co może prowadzić do generowania nieprawdziwych lub mylących informacji.
Przestrzeganie przepisów
Ważnym aspektem związanym z wykorzystaniem Chat GPT w marketingu jest przestrzeganie przepisów. Chat GPT może generować teksty, które mogą łatwo naruszać prawa dotyczące ochrony danych osobowych, prawa autorskie lub prawa konsumentów.
Chcesz wykorzystać Chat GPT? Dokładnie przeanalizuj przepisy i upewnij się, że generowane treści będą zgodne z obowiązującymi przepisami.