Dzięki kreowaniu przez firmy wolnej i niezagospodarowanej jeszcze przestrzeni rynkowej konkurencja przestaje być istotna. Przedsiębiorstwo może wówczas wykorzystać w pełni swoją innowacyjność do kształtowania pozycji. Tym właśnie jest strategia błękitnego oceanu.
Założenie firmy to jedno, ale rozpisanie planu, odpowiedni pomysł, zmotywowanie się do działania to już zupełnie inna historia. Nawet jeśli masz inwestora, musisz mieć dobry produkt. Bez tych rzeczy jesteś na najlepszej drodze do niepowodzenia swojego przedsięwzięcia. Jakiś czas temu prowadziłem szkolenie z młodymi przedsiębiorcami. W czasie treningu moje serce rozpadło się na milion małych […]
Pracowałem w start-upie, współpracowałem z funduszem inwestycyjnym i nadal współpracuje ze start-upami, młodymi przedsiębiorcami oraz inwestuję w projekty. Prawdę mówiąc, jedynie kilka z nich wyróżnia się na rynku. Przepaść między nimi a pozostałymi firmami jest wyraźnie widoczna, głównie z powodu wad produktowych, braku wizji, zmierzania w złym kierunku, niedopasowania do rynku bądź nieumiejętnośco stworzenia potrzeby […]
Każdy z nas osiąga ten moment w życiu, kiedy musi wymyślić siebie na nowo. Nieważne, czy chodzi o życie osobiste, zawodowe bądź biznes, czy tak naprawdę wszystko naraz. Bo życie nigdy nie idzie zgodnie z planem. Wszyscy w takiej sytuacji byliśmy lub będziemy. Nie jesteś w tym sam, ale jeśli czujesz, że utknąłeś, straciłeś wszystko, […]
Bardzo żałuję, że w szkołach czy na studiach nie uczy się rzeczy, które mogą przydać się młodemu przedsiębiorcy w rozwoju jego biznesu. Być może przez to aż 4/5 młodych firm upada w ciągu pierwszego roku działalności. Ostatnie kilka lat spędziłem na samodokształcaniu się. Własna firma to nie sprint, lecz maraton i okazuje się, że wiedza […]
Bycie przedsiębiorcą i rozwijanie biznesu to nie jest lekka i prosta praca. Przy wielu zadaniach łatwo jest stracić z oczu cel. Szczególnie gdy zawodowej aktywności towarzyszy glamuryzacja i gloryfikacja. Można to porównać do bycia polskim piłkarzem, odejmując oczywiście od tego milionowe kontrakty za reklamę Gillette dla ciebie i twojej żony. Jednak osoby postronne, te które […]
Kiedy mówiłem „poddaje się”, zawsze myślałem, że ponoszę porażkę, że w bolesnym upokorzeniu powiewam białą flagą, że przegrałem i okazałem słabość. Ty też pewnie masz podobne skojarzenia z tym słowem – bo taka jest przecież jego definicja. Ale „poddać się” może oznaczać także akceptację faktów i wydarzeń, podporządkowanie się im i w paradoksalny sposób zdobycie […]
W biznesie liczy się nie tylko talent, upór, ale także autentyczność. Niedawno znalazłem kilka pamiątek z Kijowa, gdzie mieszkałem i pracowałem w 2007 roku. Powróciło też wtedy kilka wspomnień. Między innymi to, że żyłem wtedy w tzw. „szklanej szafie”, czyli wszyscy wiedzieli, że jestem gejem, ale zapytany wprost, zaprzeczałem.
Jak skutecznie pozyskiwać nowych klientów? Jedną z najchętniej używanych metod jest lead generation, czyli generowanie zainteresowania osób lub podmiotów biznesowych zakupem produktu bądź oferowanej usługi. Aby pozyskać nowego klienta lub rynek zbytu, trzeba jednak pamiętać o kilku elementach. Te bowiem, mogą stać się kluczowe dla powodzenia twojego działania.
Gnający na złamanie karku rozwój technologiczny powoduje, że diametralnie zmienił się sposób pozyskiwania klientów. Do kanonu marketingu wkroczył termin sales lead, co nie oznacza niczego innego jak konsumenta właśnie. Jak więc go pozyskiwać w Internecie, różnicować i ocieplać w zależności od stopnia zainteresowania produktem lub usługą? Przyjrzymy się temu bliżej.