Artykuły

startupy

Wychodzisz ze swoją usługą globalnie? O tych rzeczach musisz pamiętać

Startupy chcą rozwijać się poza Polską. Coraz więcej z nich oferuje swoje produkty i usługi poza granicami kraju. Wśród rynków, na których można je spotkać, znajdują się państwa Unii Europejskie oraz Stany Zjednoczone. Apetyt rośnie w miarę jedzenia i chrapka na globalny debiut stała się czymś, co wielu przedsiębiorców ma w planach. Jakie kroki podjąć, by ekspansja okazała się sukcesem i czego unikać, by nie spotkało nas bolesne rozczarowanie?

(więcej…)

Amatorzy | Profesjonaliści

Amatorzy | Profesjonaliści

Na początku swojej zawodowej kariery przeskakiwałem od jednego marzenia i celu do drugiego. Najpierw chciałem być dziennikarzem i pisarzem, potem korespondentem ze Wschodu. W międzyczasie jednak się przebranżowiłem i wykonałem osobisty pivot. Pracowałem w agencji, chciałem wyjechać do Londynu, potem myślałem, żeby stać się takim polskim Garym Varnenchukiem. Obserwowałem jak moi starsi koledzy i koleżanki z branży budują mosty, które pomagają im osiągnąć swoje cele i spełniać marzenia. Te obserwacje i procesy udało mi się zaimplementować u siebie, dopiero kiedy otworzyłem własną agencję.

(więcej…)

LinkedIn, czyli podstawa social sellingu

LinkedIn, czyli fundament social sellingu

ROI nie osiągają media społecznościowe. Osiąga je zespół sprzedażowy – oznajmił Douglas Hanna, World Wide Perfomance Marketing Executive w IBM, zaraz po tym jak zobaczył wyniki prowadzonej przez jego zespół kampanii na LinkedIn. I zasadniczo ma rację. Bo sprzedają ludzie. a nie społeczności – i to jest główna zasada social sellingu B2B.

(więcej…)

Jak przyciągnąć uwagę turysty?

Jak przyciągnąć uwagę turysty?

Świat się kurczy, rosnąca mobilność ludzi oraz coraz większa liczba połączeń do rozmaitych zakątków globu powodują, że rynek turystyczny nieustannie zwiększa swoją konkurencyjność. Jak więc zainteresować sobą gości z zagranicy? Co zrobić, aby nas chętniej odwiedzali i korzystali z oferty turystycznej oraz wypoczynkowej? Kilka poniższych zasad pomoże wam usystematyzować działania i zwiększyć ich efektywność.

(więcej…)

Ekspaci

Ekspaci – niedoceniona grupa marketingowa

Według raportu banku HSBC Polska zajęła 25 miejsce pośród najlepszych destynacji dla ekspatów, czyli specjalistów, którzy wyjechali za granicę w poszukiwaniu pracy. Choć do czołówki sporo nam jeszcze brakuje, to coraz więcej cudzoziemców szuka zatrudnienia w naszym kraju. Warto się przyjrzeć, kto współtworzy niedocenianą grupę marketingową, jaką są ekspaci.

(więcej…)

Jak zwiększyć sprzedaż dzięki mediom społecznościowym?

Jak zwiększyć sprzedaż dzięki mediom społecznościowym?

Choć media społecznościowe na początku swojego istnienia były przede wszystkim miejscem budowania wirtualnych więzi towarzyskich, to wiele firm szybko dostrzegło w nich ogromny potencjał biznesowy. Zwiększanie sprzedaży za ich pośrednictwem nie jest zarezerwowane tylko dla dużych graczy z wielkimi budżetami. Małe firmy mogą robić to we własnym zakresie, nie wydając na ten cel kosmicznych kwot pieniędzy.

(więcej…)