Ban na LinkedIn. Wiesz za co możesz go dostać? Oto 10 rzeczy, za które trafisz do linkedInowego więzienia
Z tego tekstu dowiesz się:
- czym jest ban na LinkedIn;
- za jakie 10 rzeczy LinkedIn wtrąca do swojego więzienia;
- ile naruszeń skutkuje trwała blokadą konta;
- jakich zasad trzeba przestrzegać na LinkedIn.
Ban na LinkedIn
Słyszałem o WIELU osobach, które otrzymały ostrzeżenia i tymczasowe ograniczenia z powodu zbyt wielu zaproszeń do połączenia, zbyt wielu wyświetleń profilu, automatyzacji wysyłania zaproszeń i publikowania kontrowersyjnych treści. Ba! W tym roku pomagałem odblokować 11 profili na LinkedIn, a 8 z nich zostało zablokowanych za stosowanie nielegalnych narzędzi do automatyzacji.
10 powodów, przez które może Cię spotkać ban na LinkedIn
Zasadniczo zasada jest prosta. Trzy naruszenia zasad, skutkują trwałym ograniczeniem, nawet jeśli trzy naruszenia nie dotyczą tego samego przewinienia. To plac zabaw LinkedIn, i to on ustala zasady. Ma też prawo do bycia tak niejasnym w tej sprawie, jak tylko chce. Oto 10 rzeczy, których musisz unikać.
Wysyłanie zbyt wielu zaproszeń do połączenia
Szacuje się, że na darmowym koncie możesz wysłać 15-30 zaproszeń dziennie, a na płatnym do 100 tygodniowo. Jeśli większość osób akceptuje Twoje zaproszenia, możesz mieć odnowiony “limit”. Niemniej jednak trudno jest aktywnie angażować się z więcej niż 100 osobami tygodniowo. To są tylko szacunki. Każda z osób korzystajacych z LinkedIn ma swoją dzienną quotę, czyli limity na poszczególne czynności, które zależą od tego jak z konta korzystamy i są powiązane z naszym behavior i interaction score.
Przeglądanie zbyt wielu profili
Przeglądanie wielu profili naraz może skutkować ograniczeniem, ponieważ jest to podobne do działania botów do zbierania danych. Nie jest jasne, ile profili można jednocześnie przeglądać, ale często miałem otwartych 30+ różnych profili bez problemów.
Automatyzacja zaproszeń i wiadomości
Automatyzowanie kontaktów narusza bezpośrednio warunki korzystania z LinkedIn. Jest to również uważane za spamowe i irytujące, mogące zaszkodzić Twojej osobistej marce. LinkedIn zaostrza środki wobec zautomatyzowanych wiadomości. Po wygraniu kilku istotnych batalii sądowych, LinkedIn podjął działania w celu ograniczenia zautomatyzowanych wiadomości.
Zlecenie outreachu na zewnątrz
Outsourcing outreachu narusza warunki korzystania z LinkedIn. Nie wolno udostępniać nikomu swoich danych do logowania, a LinkedIn potrafi wykryć logowanie się z innego miejsca.
Udział w grupkach wsparcia, czyli w podach
Grupa członków LinkedIn, która zgodziła się systematycznie angażować się w posty innych w celu zwiększenia widoczności. Automatyzowane reakcje i komentarze w takich grupach są jednak uznawane za spam, co jest sprzeczne z warunkami korzystania z LinkedIn. Zresztą pisałem o tym tekst w ramach #SłowoNaNiedzielę.
Wysyłanie spamerskich zaproszeń i wiadomości
Zgłaszanie wysłanych przez nas wiadomości jako spam lub zaznaczanie opcji przy zaproszeniach “nie znam tej osoby” może prowadzić do ograniczenia konta.
Traktowanie LinkedIn jak aplikacji randkowej
Wysyłanie nieodpowiednich zaproszeń i wiadomości o charakterze romantycznym jest zabronione na LinkedIn i może skutkować trwałym zakazem.LinkedIn rozpoznaje też wiele słów w tym temacie.
Udostępnianie treści naruszających warunki korzystania z LinkedIn
Są to treści związane z przemocą, terroryzmem czy nielegalnym materiałem.
Nękanie ludzi w postach lub komentarzach
LinkedIn nie toleruje zastraszania, ataków osobistych czy trollingu. Utrzymujmy profesjonalizm.
Udostępnianie dezinformacji
Nie udostępniaj treści, które wiesz, że są mylące lub nieprawdziwe, w fake news, jak o tych wilkach co idą przez tundrę śniegi zaspy. Nawet, jeśli LinkedIn Cię nie zablokuje, ja to zrobię… i wiele innych osób. Nie dziel się treściami mającymi na celu zakłócanie procesów wyborczych czy wpływanie na społeczeństwo. LinkedIn nie zezwala na to, nawet jeśli mocno wierzysz w to, co udostępniasz.
Bycie trwale zbanowanym z LinkedIn może mieć druzgocący wpływ na przyszłe perspektywy zawodowe, ponieważ LinkedIn jest często pierwszym miejscem, do którego klienci i potencjalni pracodawcy zaglądają, aby sprawdzić osoby kandydackie. Co się stanie, jeśli nie znajdą Twojego profilu? A no właśnie.
Nie naruszaj zasad LinkedIn i przestrzegaj standardy społeczności
LinkedIn w swoim podstawowy założeniu to społeczność, w której wszyscy traktują się z szacunkiem i pomagają sobie nawzajem w osiągnięciu sukcesu. Standardy społeczności są równie nieskomplikowane i dzielą się na trzy obszary.
- Zachowaj bezpieczeństwo: Prowadź tylko bezpieczne rozmowy na LinkedIn.
- Bądź osobą godną zaufania: Używaj prawdziwej tożsamości i udostępniaj autentyczne informacje.
- Zachowuj się profesjonalnie: Szerokie dyskusje dotyczące świata zawodowego, ale z zachowaniem profesjonalizmu.
A co to oznacza w praktyce? Wybaczcie, że tu to wrzucam, ale z ręką na sercu, ile osób, które czytają ten biuletyn, poza mną, rzeczywiście zapoznało się ze standardami LinkedIn, ba!, a nawet regulaminem serwisu. Nie mam Wam tego za złe.
Ja po prostu lubię regulaminy, a w świecie Harry’ego Pottera byłbym Hermioną Granger. W ogóle polecam Wam cały ustęp 8.1 i 8.2 o tym umowy użytkownika, co na LinkedIn można, a czego nie.