Pandemia odcisnęła swoje piętno nie tylko na gospodarce. Także pracownicy zmienili swoje oczekiwania względem pracodawców i benefitów, które firmy mają do zaoferowania. Czego oczekują pracownicy i jak w realizacji strategii wellbeing może pomóc Ci Inspiro? [Artykuł sponsorowany]
Okres pandemii przyniósł diametralne zmiany w funkcjonowaniu wielu biznesów. Pracodawcy stanęli przed wieloma trudnymi decyzjami dotyczącymi m.in. redukcji etatów czy optymalizacji kosztów. Jak wynika raportów Nationale-Nederlanden „Benefity pracownicze w dobie pandemii” czy ICAN Research „Zdrowa firma”, mimo że pracodawcy odczuli negatywny wpływ pandemii na kondycję finansową, nadal 80 proc. ankietowanych oferuje osobom zatrudnionym różnego rodzaju benefity. Ale i te trzeba było dostosować do nowych warunków pracy i post-pandemicznej rzeczywistości.
Wellbeing pracownika coraz ważniejszy
W obu badaniach, respondenci – osoby zarządzające działami HR, stwierdzali, że bardzo ważne jest tworzenie nie tylko komfortu pracy, ale także zapewnienie pracownikom dobrostanu (wellbeing). Może to dotyczyć aranżacji biura i stref wypoczynku, przerwy na lunch, rozgrywek w piłkarzyki czy w bilarda. Zmiana trybu pracy na hybrydowy lub całkowicie zdalny, wymusiła zmiany w budowie programów z obszarów relaksu, edukacji i relacji. Pandemia przyniosła całkiem nowe podejście do strategii wellbeing i benefitów pracowniczych w firmach.
To właśnie na benefity pracownicy zwracają dzisiaj uwagę przy wybieraniu konkretnego pracodawcy. To one pomagają wyróżnić się wśród rzeszy ofert pracy i pozyskiwać nowe talenty. A to przecież klucz do sukcesu biznesowego i budowania przewagi konkurencyjnej firmy.
Według raportu Nielsena „Pracodawcy i pracownicy”, głównymi źródłami niezadowolenia dla polskich pracowników jest m.in. poczucie braku dbałości o pracownika. W badaniu wyróżniono także cztery czynniki, które dla aplikujących o pracę są kluczowe. Wśród nich znalazły się work-life balance i właśnie atrakcyjne dodatki do pensji. A zaraz za nimi – rozwój osobisty.
Te zagadnienia mieszczą się nadal w firmowej strategii wellbeing. Nie musi ona generować dużych kosztów. Często to małe rzeczy cieszą pracowników. Dzisiaj firmy wprowadzają różne formy dbania o dobrostan pracownika, np. warsztaty psychologiczne czy dostęp do biblioteki e-booków i audiobooków.
Wykorzystaj audiobooki i podcasty z Inspiro
Według firmy Voxnest w ubiegłym roku podcasty były odtwarzane na całym świecie 42 proc. częściej niż przed tym okresem, a w Europie ich popularność wzrosła aż o 53 proc. Bank rozbiła Polska. W pierwszym półroczu 2020 roku wysłuchano ponad 300 proc. więcej godzin podcastów niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Wraz ze wzrostem zainteresowania podcastami i audiobookami, tym bardziej warto przyjrzeć się ofercie Inspiro, jako nowemu rodzajowi pracowniczego benefitu.
Inspiro jest aplikacją mobilną, dedykowaną dla pracowników. Umożliwia nielimitowany dostęp do katalogu treści audio – od audiobooków (w tym w pełni udźwiękowione superprodukcje) poprzez audio seriale, audycje, wykłady, podcasty, medytacje prowadzone, jogę i ASMR.
W aplikacji znajdziesz ponad 4000 audiobooków i 8000 odcinków podcastów w 16 kategoriach. Jak wiele innych benefitów dostęp do usługi polega na stałej subskrypcji opłacanej przez pracodawcę.
Jak możesz wykorzystać Inspiro?
Dostęp do Inspiro może być nie tylko odskocznią od codziennych obowiązków. Dzięki aplikacji, użytkownicy mogą się edukować czy relaksować. Dostęp do takiej bazy tytułów, może być także sposobem nagradzania pracowników biorących udział w programach Employee Advocacy w Twojej firmie. Idea Inspiro opiera się na trzech głównych filarach motywacyjnych:
- Inspiracja. Inspiracje do działania, zmian i pracy nad sobą. Ciekawe historie ludzi sukcesu, kreatywne rozwiązania problemów, case studies czy wątki fabularne zmuszające do refleksji i pobudzające wyobraźnię.
- Rozwój. Rozwijanie kompetencji zawodowych i osobistych to natomiast jeden z podstawowych filarów rozwoju pracownika w każdej firmie. Nauka języków obcych, poradniki psychologiczne, wykłady, webinary, podcasty, wywiady mogą mieć ogromny wpływ na poszerzanie wiedzy z konkretnych dziedzin.
- Relaks. Literatura piękna, kryminały, fantasy albo romanse w ramach odskoczni od obowiązków, a ramach rozwoju duchowego i fizycznego – joga i medytacje, również do znalezienia w Inspiro.
Wsparcie i edukacja
Inspiro więc nie tylko wspiera więc markę pracodawcy i Employer Branding. Niskim kosztem pozwala zwiększać kompetencje pracowników i zapewnia im dostęp do nowych form edukacji. W tym w ramach nauki języków obcych, samodoskonalenia, rozwoju kompetencji specjalistycznych czy interpersonalnych. A to korzyść dla firmy. Jako, że każda złotówka przeznaczona na rozwój pracownika to 170% zysku organizacji i zapewnienie mu rozwoju oraz pokazanie, że się o niego dba.
A to istotne z punktu widzenia pracownika i pracodawcy. Bo jak przekonuje Paulina Mazur:
Jako pracownicy będziemy potrzebować: nowych szkoleń, kolejnych zmian w świadczeniach pozapłacowych (co trzeci z nas deklaruje, że benefity wymagają teraz zmian), większego wsparcia w obszarze dobrego samopoczucia, zmniejszenia stresu oraz zadbania o nasz komfort pracy.
Według raportu Deloitte Global Human Capital Trends dla wielu pracodawców, po pandemii kluczowe będzie odbudowywanie zaangażowania zespołów i umocnienie poczucia przynależności pracowników do organizacji, a to można osiągnąć, zapewniając nie tylko odpowiednie pensje, ale także starając się pracownika inspirować, edukować i dbać o jego dobrostan, zarówno w pracy, jak i po niej.
A strefa zawodowa i prywatna, przenikają się coraz częściej. I o tym powinniśmy pamiętać, wybierając kolejne benefity dla naszych pracowników.
Jeśli chcesz wiedzieć więcej o Inspiro lub przetestować aplikację zajrzyj >> tutaj <<.
Tekst powstał w ramach współpracy komercyjnej z Inspiro.