Jakie treści publikować na linkedinowym Company Page’u? O to 15 pomysłów na treści na stronę firmową LinkedIn.
Od postów tekstowych po wydarzenia na żywo, aż po firmowe biuletyny, LinkedIn oferuje wiele opcji publikowania oryginalnych treści dla Waszej firmy. Przyjrzyjmy się dzisiaj pomysłom na posty na stronie firmowej. Przed Wami gotowych 15 pomysłów na treści na stronę firmową LinkedIn
Pomysł #1: Wykorzystaj Kliknięcia w “Zobacz więcej” w postach tekstowych na LinkedIn
Czy posty tekstowe na LinkedIn naprawdę mogą się wyróżnić w feedzue? Oczywiście, że tak, o ile napiszecie je w sposób przyciągający uwagę i zachęcający osobę czytelniczą do dalszego czytania.
W feedzie LinkedIn posty tekstowe wyświetlają do pięciu linii tekstu, zanim pojawi się link “Zobacz więcej”, który użytkownicy i użytkowniczki muszą kliknąć, aby zobaczyć cały post. Oznacza to, że pierwsze pięć linii musi być przemyślane.
Zacznijcie od przyciągającego hooka. Macie jakiś tajemny sekret branżowy do podzielenia się? Odkryliście nowy sposób rozwiązania powszechnego problemu? Stopniowo ujawniajcie główny punkt, aby Wasza publiczność była zmuszona do kliknięcia “Zobacz więcej” do piątej linii. Zamiast tworzyć jeden nieporęczny blok tekstu, używajcie podziału linii, aby stworzyć przestrzeń i uczynić Wasz post bardziej przjerzystym do czytania.
Pomysł #2: Ankieta na LinkedIn
Oczywiście możecie zadawać pytania w postach tekstowych, lub w każdym innym poście na LinkedIn. Ale jeśli Waszym głównym celem jest zwiększenie zaangażowania i uzyskanie odpowiedzi, funkcja ankiet to dobry wybór. Dzięki ankietom LinkedIn możecie przeprowadzać podstawowe badania rynku, przedstawiać pomysły lub lepiej poznać swoją publiczność.
Podczas udostępniania ankiety Wasz post może zawierać do 3000 znaków. To daje Wam dużo miejsca na dodanie kontekstu lub kierowanie dyskusji dla maksymalnego zaangażowania.
Badania pokazują, że 51% nabywców B2B uważa, że interaktywna treść jest pomocna przy rozwiązywaniu problemów biznesowych. Wiele marek nie dostarcza interaktywnej treści, co sprawia, że ich treści są nieskuteczne, a firmy borykają się z trudnościami.
Ankiety, badania i quizy to niesamowite pomysły na treść na LinkedIn, ponieważ są zabawowymi metodami zbierania wartościowych danych, takich jak opinie publiczności i preferencje zakupowe.
O ile oczywiście ankieta jest przemyslana. Nie pytajcie się więc ludzi z LinkedIn czy lubią ankiety na LinkedIn. Uwierzcie mi ankiety o ankietach na LinkedIn, mimo że może i angazują, powodują też ciary żenady na całym ciele.
Pomysł #3: Zwiększajcie ruch na stronę www
Posty z linkami pozwalają na udostępnianie treści od blogów, przez strony produktów i usług, aż po landingi do generowania leadów. Możecie również linkować do treści, które Wasza firma opublikowała na stronach trzecich, takich jak YouTube..
Martwicie się, że dołączenie zewnętrznego linku może sprawić, że zasięg Waszego posta na LinkedIn zostanie zmniejszony? Przestańcie i poczytajcie dokładnie odcinki LinkedIn Explrera o algorytmie LinkedIn oraz o linkach. Te teksty Was uspokoją.
Dodam, że warto eksperymentować z różnymi strategiami linkowania, aby zobaczyć, co daje najlepsze wyniki dla Waszej strony firmowej, czy link w podglądzie, a może w treści posta. Natomiast jedno jest pewne, nie dawajacie linków w pierwszym komentarzu..
Pomysł #4: Przyciągnijcie uwagę grafiką
Kiedy chcecie przyciągnąć uwagę Waszej publiczności za pomocą zdjęć lub grafik, posty z obrazami są świetnym wyborem. Idealnie nadają się do udostępniania zdjęć z Waszego zespołu, relacji z ostatniego wydarzenia lub grafik ilustrujących Wasz produkt.
Niezależnie od tego, czy wybierzecie zdjęcia czy grafiki, zawsze starajcie się publikować oryginalne treści wizualne. Owszem, zdjęcia ze stocków mogą pomóc Wam zaoszczędzić czas i pieniądze. Jednak sprawią, że Wasza treść będzie wyglądać ogólnikowo, co jest przeciwieństwem tego, do czego powinna dążyć Wasza strona firmowa.
Nie macie oryginalnych zdjęć do udostępnienia w swoich postach z obrazami? Czy obawiacie się, że zdjęcia z konferencji, które zrobiliście, są zbyt niskiej jakości? Zawsze możecie publikować treści wygenerowane przez użytkowników (UGC) od klientów lub osób uczestniczących lub swoich osób pracowniczych, o ile macie ich zgodę. Pamiętajcie, że consent w każdej dziedzinie życia jest dobry, potrzebny i trzeba o niego pytać.
Pomysł #5: Twórzcie posty z dokumentami
Ale nie nazywajcie ich karuzelą, okej? One się przewijają, fakt, ale karuzela to format reklamowy, a posty z dokumentem to posty z dokumentem.
Czasami pojedyncze zdjęcie lub grafika nie wystarcza, aby przekazać Waszą myśl. Chociaż posty na LinkedIn nie obsługują więcej niż jednego obrazu, platforma obsługuje dokumenty. Posty z dokumentami na LinkedIn mogą zawierać kilka obrazów, przez które użytkownicy mogą przewijać lub przewijać.
Jednak dokumenty mają wiele zalet w porównaniu do postów z wieloma zdjęciami lub grafikami:
Mogą zawierać do 300 obrazów, co oznacza, że możecie praktycznie przesyłać całą prezentację lub magnes do generowania leadów.
Są do pobrania, więc świetnie nadają się do udostępniania przewodników, list kontrolnych i innych zasobów, które chcecie, aby Wasza publiczność używała.
Oferują podgląd następnego panelu, gdy pojawiają się w feedzie, co skłania ludzi do przewijania, aby zobaczyć więcej.
Pomysł #6: Filmy na LinkedIn
Jeśli pojedyncze statyczne zdjęcie nie wystarcza, aby opowiedzieć Waszą historię, wideo to doskonała alternatywa. Wideo natywne na LinkedIn jest szczególnie skuteczne w generowaniu reakcji, komentarzy i udostępnień, ponieważ wideo może generować znacznie więcej zaangażowania na LinkedIn.
Specyfikacje wideo natywnego na platformie są stosunkowo hojne. Możecie przesyłać filmy o długości do 10 minut za pomocą aplikacji mobilnej lub udostępniać filmy o długości do 15 minut na komputerze. Ale to nie oznacza, że Wasze treści muszą być kilka minut długie. W rzeczywistości niektóre z najlepiej radzących sobie filmów trwają zaledwie kilka minut lub krócej.
Aby znaleźć odpowiednią długość dla treści wideo Waszej firmy, przetestujcie dłuższe filmy w porównaniu do krótszych fragmentów. Zawsze pamiętajcie, aby dodawać napisy lub nakładki tekstowe, aby Wasza publiczność mogła zaangażować się nawet bez dźwięku.
Pomysł #7: LinkedIn Live
O ile natywne wideo może zwiększyć zaangażowanie na stronie firmowej, transmisje na żywo na LinkedIn są zazwyczaj jeszcze bardziej skuteczne. Faktycznie, wideo na żywo na LinkedIn generuje 24 razy więcej zaangażowania niż typowy post, co oznacza, że transmisje na żywo są idealne do interakcji z Waszą publicznością.
Ponieważ wydarzenia na żywo na LinkedIn mogą trwać do 4 godzin, możecie je wykorzystać do transmitowania webinariów, rozmów, paneli dyskusyjnych czy nawet wystąpień głównych. Możecie także zaplanować transmisje na żywo z wyprzedzeniem, co daje Wam dużo czasu na promowanie wydarzenia i zwiększanie frekwencji.
A jeśli nie relacje live? Zawsze możecie stworzyć pokój głosowy.
Pomysł #8: Organizujcie wirtualne Wydarzenia na LinkedIn
A co jeśli Wasza strona firmowa nie ma dostępu do transmisji na żywo na LinkedIn, a mimo to chcecie zorganizować wirtualne wydarzenie? Możecie przeprowadzić transmisję na żywo na swojej stronie internetowej lub innej stronie zewnętrznej, a następnie promować swoje wydarzenie na LinkedIn.
Czy dodajecie formularz rejestracyjny, czy nie, utworzenie wydarzenia na LinkedIn generuje unikalny URL. Możecie udostępniać URL na LinkedIn i na zewnętrznych stronach, aby promować wydarzenie i zwiększyć liczbę uczestników.
Pomysł #9: Używajcie artykułów, aby przerprowadzać dogłębne analizy
Kiedy chcecie omówić skomplikowane tematy słowami, a nie wideo, Artykuły na LinkedIn są doskonałym narzędziem. Artykuły mogą mieć więcej niż 100 000 znaków (co stanowi więcej niż 15 000 słów), co jest równoważne głębokiemu wpisowi na blogu.
W rzeczywistości możecie syndykować treści z Waszego bloga w artykułach na stronie firmowej. Przed opublikowaniem dodajcie notatkę, że treść pierwotnie została opublikowana na stronie Waszej firmy i dodajcie link do oryginalnego wpisu.
Czy syndykujecie treści, czy publikujecie oryginalne treści, jedną z największych zalet artykułów jest unikalny URL, który generują. Możecie udostępniać URL artykułów na LinkedIn lub na innych portalach społecznościowych, zwiększając zaangażowanie w Waszym artykule i ruch na stronie firmowej.
Pomysł #10: Dostarczajcie treści za pomocą biuletynu LinkedIn
Niestety, po obserwacji Twojej marki na LinkedIn, wielu ludzi przestanie o niej myśleć.
To dlatego biuletyny na LinkedIn mogą być kluczowym elementem Twojej strategii marketingowej, aby być dla nich zawsze w czołówce myśli.
Biuletyn może pomóc zwiększyć rozpoznawalność marki i ugruntować pozycję jako lidera branżowego.
To pomysł na treść na LinkedIn, który dostarczy więcej wartości, a jednocześnie Twoje kontakty uzna Cię za wiarygodne źródło informacji.
Główną zaletą biuletynów na LinkedIn w porównaniu do innych typów treści jest to, że subskrybenci otrzymują powiadomienie za każdym razem, gdy publikujesz. To zwiększa szansę, że faktycznie przeczytają Twoją treść.
Artykuł, na przykład, pojawia się w Twoim kalendarzu, gdy zostanie opublikowany. Zobaczą go tylko ci z Twoich kontaktów, którzy przewijają swoją tablicę.
Jeśli chcesz wypróbować tę funkcję, musisz najpierw nauczyć się, jak skonfigurować biuletyn na LinkedIn.
Pomysł #11: Udostępniajcie treści z profili osób pracowniczych, managerów, a nawet CEO
Jeśli macie wspaniały zespół, to Wasze koleżanki i koledzy z pewnością publikują niesamowite treści ze swoich osobistych profili na LinkedIn. Posty, które podkreślają ich projekty i wkłady lub oferują ich myślenie przywódcze, są doskonałymi kandydatami do udostępnienia na stronie firmowej.
To doskonała okazja do dzielenia się doświadczeniami pracowników, budowania relacji wśród członków personelu oraz wzmacniania marki Twojej firmy i jako pracodawcy.
Podkreślenia osiągnięć pracowników są również nieskończonym źródłem inspiracji do treści. Możesz tworzyć treści dotyczące historii pracownika w Twojej firmie, osiągnięć, osobowości, rocznic pracy, wyzwań i wiele więcej. W ten sposób dostarczysz potencjalnym nowym klientom więcej informacji na temat ludzi, z którymi mieliby współpracować.
Pomysł #12: Podkreślajcie osiągnięcia korporacyjne
Pisanie postów, w których podkreślasz osiągnięcia zespołu, może być jednym ze świetnych pomysłów na treść na LinkedIn do wypróbowania w tym roku. Być może naprawdę wspomoże Twoją strategię.
Zawsze dobrze jest od czasu do czasu oderwać się od terminów, spotkań i niekończących się e-maili, aby docenić nawet najmniejsze zwycięstwa w pracy. Niektóre kamienie milowe na LinkedIn, które warto wspomnieć, to pierwsze 1000 obserwujących, pierwszy klient czy pierwsza wzmianka w prasie. Lista jest długa. Nie pozwól, aby te istotne kamienie milowe w biznesie Ci umknęły.Skorzystaj też wtedy z okazji, aby wyrazić wdzięczność wszystkim, którzy pomogli Ci osiągnąć sukces. Uznanie osiągnięć może zdziałać cuda dla kultury firmowej.
A kto by nie chciał pracować z marką, która jest po stronie zwycięzców? No właśnie! Kim jesteś? Jesteś zwycięzcą! Jesteś diamentem!
Pomysł #13: Publikujcie istotne treści
Bycie aktualnym i relewantnym (jak ja uwielbiam to słowo!) dla swojej publiczności oznacza śledzenie wszystkiego, co nowe w naszej branży i dziedzinie… a także dzielenie sie tym. Skorzystaj z tego pomysłu na treść na LinkedIn i nigdy nie przegap mema, który stał się wiralowy w Twojej branży lub dziedzinie. Jeśli nie pływasz na fali, oznacza to, że nie pływasz w odpowiednich wodach.
Bycie istotnym nie oznacza tylko śledzenia trendów. Pozostawanie istotnym to jedno z najważniejszych zadań każdej marki. Zamiana dużych ilości danych w atrakcyjne wizualnie, łatwe do zrozumienia wykresy i grafiki może być zarówno wyzwaniem, jak i świetnym pomysłem na treść na LinkedIn. Ta strategia na pewno się opłaci.
Pomysł #14: Publikujcie historie sukcesów klientów
Gdy Twoi klienci są zadowoleni z Twoich produktów i usług, jasne jest, że wykonujesz świetną pracę. Ten pomysł na treść na LinkedIn przyciągnie uwagę większej liczby osób, które chcą poznać historię Twojej marki opowiedzianą przez Twoich klientów. Dlaczego nie podzielić się tym z całym LinkedIn? Publikując historie sukcesów klientów, pokażesz wszystkim, że Twoje produkty lub usługi są wartościowym aktywem.
To jest przykład, dlaczego historie klientów są świetnymi pomysłami na posty na LinkedIn. Możecie także podzielić się rekomendacjami, o ile nie są anonimowe.
Pomysł #15: Udzielajcie porad, udostępniajcie wskazówki i sztuczki
Kiedy regularnie publikujecie na LinkedIn, użytkownicy mogą mieć różne pytania lub wątpliwości w sekcji komentarzy. Ważne jest, aby pokazać im, że jesteś tam dla nich, odpowiadasz na ich pytania i pomagasz im rozwiązywać problemy. Dając porady, nie tylko zdobywasz nowego klienta, ale także lojalnego.
Jak sprawdzić, czy Twoja strategia treści na LinkedIn działa?
Jeśli aktywnie korzystasz z LinkedIn, ale nie jesteś pewien, czy Twoja treść sprawdza się dobrze, nadszedł czas, aby przeprowadzić audyt LinkedIn. Audyt Twojego profilu LinkedIn pomoże ocenić bieżący stan marki i określić, co trzeba poprawić.
Niektóre z najważniejszych metryk LinkedIn, które można śledzić za pomocą panelu administracyjnego, Należą do nich demografia, wyświetlenia, zasięg, organiczne zaangażowanie (reakcje, udostępnienia i komentarze) oraz wzrost liczby obserwujących.
Sprawdź czy wszystko się zgadza czy docierasz z treściami do nowych osób, czy ich demogorafia pasuje do Twojej grupy docelowej. A jeśli nadal nie wiesz jak to zrobi albo jak zinterpretować dane, odezwij się. Pomogę.