Wychodzenie z szafy nie jest jeszcze naszym narodowym sportem, ale coraz więcej osób otwarcie definiuje swoją seksualność. Wśród nich są tacy, którzy przyciągają uwagę społeczności LGBTQ, wpływają na opinie jej członków, natomiast ich pozytywna rekomendacja produktu lub usługi gwarantuje wzrost poziomu ich sprzedaży. Kim są influencerzy LGBTQ? Jak można skorzystać z ich potencjału oraz na co należy uważać?

O tym, że poważny rynek zbytu istnieje, już mieliśmy okazję pisać, ale przypomnijmy. Rynek LGBT w Polsce ma wartość 6,6 mld zł, a liczebność społeczności LGBT ocenia się na ok. 2 mln osób. Jeśli te liczby nie przekonują przedsiębiorców, że warto zainteresować się mniejszościami seksualnymi, to może zrobią to wyniki ankiety Google Consumer Survey przeprowadzonej w sierpniu 2014 roku, w której 54% millenialsów biorących w niej udział chętniej wybrałoby markę LGBT-friendly aniżeli tę, która nie kierowała się kategorią równouprawnienia. Ktoś powie, że to niemiarodajne, ponieważ badanie nie zostało wykonane w polskich warunkach. Zgadza się, ale z drugiej strony pokazuje trend mówiący o tym, że chętniej wybieramy te firmy, które kierują przekaz akceptujący nas takimi, jakimi jesteśmy. Dodatkowo, jak informuje serwis Whitepress.pl, aż 53% odbiorców blogów i vlogów przyznaje, że kupiło produkt pod ich wpływem. Dla 72% czytelników są one pierwszym źródłem informacji o produktach (ważniejszym niż opinie rodziny i znajomych). Nic dziwnego więc, że współpraca z liderami opinii jest jednym z najważniejszych trendów branżowych ostatnich lat.

Mikrotargetowanie komunikatów

Dotarcie do społeczności LGBT+ poprzez ich influencerów, czyli liderów opinii jest szansą dla marek na pozyskanie klientów z tego segmentu konsumentów. W pojedynku z zasięgowymi blogerami czy YouTuberami, ci bardziej wyspecjalizowani w konkretnej tematyce wygrywają. Ich przekaz dotyczący produktu z branży, którą się zajmuje, ma charakter ekspercki i jest bardziej wiarygodny.

Blogerzy spoza czołówki są bardziej naszymi znajomymi z sąsiedztwa, a nie celebrytami. Lepiej dbają o relację ze swoimi fanami, często odpowiadają na komentarze i włączają się w dyskusję. Jest to więc dobra recepta na angażujący przekaz i udaną współpracę.

Influencerzy LGBT+ w Polsce

Co prawda rynek influencerów LGBTQ w Polsce dopiero raczkuje, ale pojawia się na nim coraz więcej postaci, które zdobywają spore rzesze fanów liczących się z ich zdaniem. Kogo można wymienić wśród influencerów i mikroinfleuncerów LGBT+?

Influencerzy LGBT+

Pojawili się w 2016 roku, kiedy zamieścili na YouTubie teledysk do piosenki „Some Other Summer”. Skala reakcji, zarówno pozytywnych, jak i negatywnych, przerosła chyba oczekiwania wszystkich. Pisały o nich media polskie i zagraniczne. Film okazał się jednak początkiem czegoś więcej. Jakub i Dawid dzielą się nie tylko kolejnymi teledyskami, ale udostępnili m.in. nagrania z przygotowań do ślubu i samej ceremonii, wraz z poradami, jak można ją zorganizować za granicą. Ostatnio nagrali świąteczny teledysk i piosenkę, która została zauważona nie tylko przez polskie, ale również zagraniczne media.

Influencerzy LGBT+

Inaczej Karol i Dominik. Są pierwszą polską parą gejowską, która użyła Youtuba do budowania marki własnej. Ich kanał ma ponad 5,5 tysiąca subskrybentów. Poza vlogiem można na nim znaleźć filmy o tematyce lifestylowej, rozmaite challenge oraz relacje z kulinarnych poczynań, a także podróży. Karol i Dominik często recenzują też wydarzenia, w których biorą udział oraz zapraszają do swojego kanału gości specjalnych.

Influencerzy LGBT+

Kanał na YouTubie prowadzony przez Cezara i Darka. Wystartował na koniec 2016 roku. Chłopcy opowiadają na nim o swoim życiu oraz odnoszę się do bieżących wydarzeń w polskim środowisku LGBT i je komentują. Są też autorami bloga miejskiogrodnik.pl.

Influencerzy LGBT+

Blogerzy, którzy zarażają uśmiechem i pozytywną energią tęczową społeczność. Prowadzą najbardziej uśmiechniętego bloga LGBT+ w internecie. Piotr i Paweł zamieszczają nagrania ze swoich wycieczek, ale także tworzą klipy muzyczne. Na ich kanale znajdziemy odcinki ,,Rozgotowanych”, gdzie para gotuje, challenge, a także filmiki o ich związku i miłości. Na Facebooku mają już ponad 7 tys. polubień, a na Instagramie docierają do prawie 6,5 tys. śledzących ich życie.

Influencerzy LGBT+

Są podróżnikami z zamiłowania i razem kroczą naprzód od pięciu lat. Aktualnie prowadzą dwa kanały na YouTube i własną stronę o podróżowaniu. Na swoim kanale działają od 26 lipca 2016.  Kanał ma 3 748 subskrypcji i łącznie 181 566 wyświetleń filmów. Nowe filmy pojawią się co czwartek. Na Instagramie chłopaków obserwuje prawie 1500 osób.

Influencerzy LGBT+

Zdobył tytuł Mister Gay Poland 2016, walczy o prawa mniejszości LGBT. Łamie panujący w Polsce stereotyp geja kojarzonego m.in. z zawodami wykonywanymi przez kobiety, np. fryzjerstwo czy kosmetologia; sam jest chemikiem. Reprezentował Polskę na wyborach Mister Gay Europe 2016 w Oslo. Nagrodzony tytułem People’s Choice 2016.

Influencerzy LGBT+

Założyciel pierwszego w Polsce chóru osób LGBT+ oraz przyjaciół Voces Gaudii. Misza bardzo często wypowiada się w mediach na temat sytuacji obcokrajowców w Polsce (jest z pochodzenia Rosjaninem) oraz sytuacji osób LGBT+. Był pierwszym wyoutowanym gejem w historii telewizyjnego talent-show Voice of Poland. Jest wokalistą, kompozytorem oraz dyrygentem. Działa w grupie Wiara i Tęcza, a zawodowo poza muzyką jest związany z ogólnoeuropejską organizacją, która się zajmuje sprawami LGBT i religii.

Influencerzy LGBT+

Na co dzień Jakub Król. Drogę do szerokiej publiczności utorował mu film przedstawiający, jak zrobić „Makijaż do szkoły dla chłopaka”. Wywołał przede wszystkim niezdrową wrzawę, ale czas pokazał, że istnieje duże zapotrzebowanie na mężczyznę opowiadającego o kosmetykach, urodzie i pielęgnacji. Jego kanał na YouTubie ma ponad 100 tysięcy subskrybentów, a z takim zasięgiem tylko patrzeć, aż któraś z marek kosmetycznych uczyni go swoim ambasadorem.

Influencerzy LGBT+

Mister Leather Poland 2017, zawodowo zajmuje się sprzedażą oraz szkoleniami miękkimi. Aktywista społeczny oraz działacz polityczny, w 2014 roku startował do rady Warszawy z ramienia SLD. Często udziela wywiadów, podróżuje, pojawia się na okładkach zagranicznych magazynów LGBT+, w których mówi nie tylko o fetyszu, ale także o tolerancji i równości w Polsce. Absolwent Stosunków Międzynarodowych na Uniwersytecie Szczecińskim.

Influencerzy LGBT+

W swoich występach stara się być parodią kobiety i samej siebie, zbierającą doświadczenie sceniczne na różnych imprezach. Zadebiutowała na scenie w 2008. Oprócz tego, że występowała już nie tylko na deskach krajowych i zagranicznych klubów i teatrów jest również działaczką, dlatego można ją spotkać na różnych wydarzeniach równościowych w całym kraju. Jest też jedną z najpopularniejszych DQ na polskim Facebooku.

Influencerzy LGBT+

Kim Lee pokazuje na YouTube swoje występy i barwne życie. Jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych Drag Queens w Polsce, występuje od ponad 10 lat, prowadzi własne festiwale Drag Queen i promuje kulturę gejowską. Kanał na YouTube prowadzi regularnie od 2013 roku.

Influencerzy LGBT+

Mimo, że nie przoduje w polubieniach na Facebooku, to jej cykliczne live, w czasie których przygotowuje się do prowadzenia karaoke w Toro i rozmawia z zaproszonymi gości ze środowiska LGBT+, oglądają tysiące osób. Jest pierwszą Draq Queen w Polsce, która prowadzi własny talk-show.

Influencerzy LGBT+

Tomasz Kok to autor najpopularniejszego polskiego bloga ogrodniczego, którego co miesiąc odwiedza ponad 100 tys. użytkowników. Regularny gość „Pytania na Śniadanie” w TVP2. Razem ze swoim partnerem Filipem, wziął udział w pierwszej edycji programu „Dom Marzeń”.

Influencerzy LGBT+

Jest pierwszym polskim wokalistą LGBT+, który śpiewa do męskiego podmiotu lirycznego. Na samym Instagramie, gdzie otwarcie wspiera organizacje LGBT+ ma prawie 8,5 tys. followersów. Jego fanpage na Facebooku śledzi ponad 7 tys. fanów. Sam kanał Studio Accantus, projektu muzycznego, którego Wiktor jest częścią, subskrybuje ponad 300 tys. osób. Na trasę koncertowa Studia Accantus sprzedało się w tym roku ponad 20 tys. biletów, a filmy na YouTube z udziałem Wiktora odtworzono już kilka milionów razy.

Influencerzy LGBT+

Założyciel Tongariro Releasing, polskiego dystrybutor filmów o tematyce LGBT+. Tongariro rozpoczęło swoją działalność we wrześniu 2010. Tongariro jest jest pierwszym polskim dystrybutorem kina queer. Kuba organizuje wiele wydarzeń związanych z kinem LGBT+, takie jak panele dyskusyjne czy wystawy. Jest jednym z niewielu w Polsce wyoutowanych biznesmenów, działających na rzecz środowiska LGBT+.

Influencerzy LGBT+

Wyoutowany dziennikarz Piotr Grabarczyk bez cienia litości pisze na swoim blogu o celebrytach. W kanałach social media zabiera często głos w sprawach ważnych dla środowiska LGBT+. Niedawno gościł także na okładce „Repliki”.

Influencerzy LGBT+

Dziennikarz pop i kulturalny, bloger, didżej występujący pod pseudonimem Paty Kerry, warszawiak z wyboru. Redaktor naczelny Vogule Poland oraz redaktor Fashion Post. Jest także blogerm i założycielem facebookowej grupy Trzeba Wiedzieć – Forum LGBT.

Influencerzy LGBT+

Blogerka i youtuberka. Prowadzi kanały o chińskim lifestylu oraz wszystkim co związane z życiem w kulturze wschodniej Azji. Jej kanał ma ponad 200 tys. subskrypcji. Na Instagramie śledzi ją ponad 27 tys. osób.

Influencerzy LGBT+

Przedsiębiorca, stylista i fryzjer. Założyciel warszawskiego salonu Hair Circus, w którym raz na dwa tygodnie, w czasie programu Hair Circus Live, gości m.in. osoby związane ze środowiskiem LGBT+ – działaczy, draq queens, liderów opinii. Organizował także wydarzenia takie jak Gay Swap, czyli wielka wymiana ubrań. Jest felietonistą w portalu Sukces Pisany Szminką.

Influencerzy LGBT+

Blog o tematyce muzyczno-emocjonalnej bez podziału na gatunki. Na blogu pojawiają się recenzje płyt, opinie, relacje z koncertów, a czasami konkursy komercyjne. Rock’n’Karol narodził się w styczniu 2013 roku. Jego autorem jest Karol Ludwikowski. Od lipca 2013 do końca 2013 roku pisał o muzyce również dla Spider’s Web Rozrywka, a od września 2014 jest jednym ze współpracowników muzycznego portalu wyspa.fm.

Influencerzy LGBT+

Blog i strona na Facebooku, poświęcona kulturze, historii, polityce, muzyce i społeczności LGBT+. Trzyczęsciowy Garnitur od 2009 roku prowadzą Gosia Rawińska i Ewa Tomaszewicz. Ich wpisy śledzi ponad 5 tys. fanów. Ewa i Małgorzata są razem od trzynastu lat. Siedem lat temu wzięły ślub na wysokości 11 tys. metrów, dzięki wygraniu konkursu linii lotniczej SaS.

Influencerzy LGBT+

Z wykształcenia socjolożka, z zawodu specjalistka od marketingu w mediach społecznościowych. Właścicielka agencji Wobuzz, prowadzi fanpage „Kryzysy w social mediach wybuchają w weekendy” oraz bloga czaplicka​.eu. Specjalizuje się w kryzysach, hejcie i dbaniu o reputację. Autorka książek i prelegentka na wielu wydarzeniach oraz konferencjach branżowych.

Influencerzy LGBT+

Hanna Sywula to jedna z mainstreamowych blogerek lifestylowych, która otwarcie przyznaje, że nie jest heteroseksualna. Na jej blogu znajdziemy dużo o relacjach międzyludzkich, związkach, psychologii oraz zdrowiu. Na Facebooku śledzi ją 6523 fanów, a jej kanał na YouTubie ma 37 tys. subskrypcji.

Influencerzy LGBT+

Agnieszka Gorońska to Linguistic Freelancer i bloger. Uczy języków obcych: japońskiego, angielskiego, polskiego i esperanto, ponadto robi tłumaczenia, korekty, zajmuję się generowaniem mocnych, poczytnych tekstów. Prywatnie bardzo zaangażowana w propagowanie postaw racjonalizmu i tolerancji wobec grup mniejszościowych (mniejszości religijnych, narodowych, seksualnych, językowych, osób z niepełnosprawnościami lub rzadkimi chorobami). Naczelny Queer Polskiego Twittera, otwarcie gender queer i bi.

Lista jedynie przekrojowa

Przekrój reprezentowany przez przedstawione postacie jest naprawdę duży i stanowi dowód na to, że nie potrzeba magicznych sztuczek ani wydumanych ofert, by zaskarbić sobie przychylność osób LGBT, ponieważ wszyscy mamy te same potrzeby, tak samo pracujemy i realizujemy się na tych samych płaszczyznach, bez względu na płeć czy orientację.

Lista jest przekrojowa i zdajemy sobie sprawę, że brakuje na niej kilkunastu, jak nie kilkudziesięciu influencerów i mikroinfluencerów. Nie jest to żaden raport czy badanie, a jedynie wycinek blogosfery LGBT+, internetowych „tęczowych twórców” i celebrytów. Wybraliśmy tych, którzy pokazują szeroki przekrój tematyki w polskiej blogosferze LGBT+, prowadzą ciekawe działania w internecie i którzy mogą stanowić wartościowy przykład dla marek komercyjnych, że i środowisko LGBT+ można angażować poprzez influencer marketing.

Nie można wszak zapominać, że wielu liderów opinii, to także działacze, którzy jednak nie podejmują współpracy komercyjnej z firmami ze względu na swoją działalność społeczną lub polityczną.

Tu nie ma różowych jednorożców

Żeby dotrzeć do społeczności LGBTQ, trzeba nie tylko znaleźć wspólny język z jej członkami, ale przede wszystkim zrozumieć, że ich potrzeby nie odbiegają w żaden sposób od potrzeb osób heteroseksualnych. Osoby LGBTQ stanowią część większego rynku, do którego kierowane są usługi, nie ma zatem mowy o syndromie jednorożca. Jak w takim razie dotrzeć do upragnionej grupy? Warto zacząć od uwzględniania par jednopłciowych w materiałach marketingowych. Marka jasno komunikuje nie tylko tolerancję, ale pełne uznanie i inkluzywność, czyniąc obecność osób LGBTQ w przekazie reklamowym normą.

Dobrym pomysłem jest również uczestniczyć w wydarzeniach dla społeczności LGBTQ i tych przez nią tworzonych: na szczeblach lokalnych, regionalnych, a także ogólnokrajowych. Kluczowymi słowami w tym wypadku są zaangażowanie i fizyczna partycypacja, a nie jedynie sponsorowanie eventów, by móc pochwalić się powierzchowną troską i wsparciem. Stała obecność i działanie w tym zakresie pozwolą zaszczepić w konsumenckiej świadomości wiarygodność. Pod jednym warunkiem – że polityka wewnętrzna firmy będzie spójna z zewnętrzną, czyli również LGBTQ-friendly. Zresztą przedsiębiorstwa powinny od tego właśnie zaczynać, wprowadzając np. działania chroniące mniejszości przed dyskryminacją. W ten sposób zyskują mandat, by starać się o konsumentów pochodzących z niniejszej grupy.

Dobrze dopasowani

Jeśli firma spełnia te kryteria, marketerzy mogą ruszyć w poszukiwania osoby, która pozwoli wydatnie wpłynąć na wzrost sprzedaży, ale także wzmocni wizerunek marki. Żeby tak się stało, obie strony muszą być dobrze ze sobą zestrojone. Dla przykładu, mało prawdopodobne, aby Jakub Król był znakomitym materiałem do reklamowania odżywek dla sportowców, a Monika Czaplicka stała się twarzą przedsiębiorstwa odzieżowego sprzedającego odzież „patriotyczną”. W tym celu marketerzy powinni zwrócić uwagę na zestaw cech, umiejętności oraz branżę, którą dany influencer reprezentuje oraz do jakiego rodzaju odbiorców dociera, a także zestaw potrzeb i kierunek działań przedsiębiorstwa, które sami reprezentują.

Owszem, można znane postacie angażować do reklam, wykorzystując ich wizerunek, ale potencjalni konsumencie są coraz bardziej wymagający i przychylniej oceniają inne formy zaangażowania. W związku z tym firmy obok użycia wizerunku mogą zaproponować influencerowi panel ekspercki lub przedstawić go jako wzór do naśladowania, a długofalowo uczynić ambasadorem marki. Ważne, aby tak postać, jak i sam pomysł na kampanię miały inspirujący wymiar, ponieważ w ten sposób kreuje ona głębsze emocje i kojarzy markę z działaniem, aktywnością.

Co zamiast influencerów LGBT+?

W dotarciu do społeczności LGBT+ pomogą nie tylko influencerzy, ale także media dedykowane „tęczowej” społeczności oraz specjalne grupy dyskusyjne, np. na Facebooku. Choć w Polsce kampanie reklamowe skierowane do mniejszości seksualnych są mniej więcej tak często spotykane jak Yeti, to nie znaczy, że polska społeczność LGBT uzna jakikolwiek objaw wsparcia za wystarczający i z miejsca rzuci się, by kupować produkty czy usługi takiej firmy. Trendy w tej kwestii wyznacza Zachód, gdzie nastała moda na kulturę i wspólnotę LGBT. Przedsiębiorstwa dostrzegły możliwość promocji i zwiększenia swoich zysków poprzez uczestnictwo w konferencjach, spotkaniach, czy ważnych masowych wydarzeniach dla mniejszości, jak Parady Równości, bądź poprzez symboliczne wsparcie w mediach tradycyjnych czy społecznościowych albo działania reklamowe w prasie. Jakie media warto wziąć pod uwagę planując kampanię reklamową lub wysyłkę informacji prasowej?

Magazyny i serwisy LGBT+

Queer.pl to opiniotwórczy portal publicystyczno-informacyjny oraz serwis społecznościowy dla mniejszości seksualnych. Część publicystyczna poświęcona jest aktualnym zagadnieniom związanym z życiem osób homoseksualnych w Polsce, polityce oraz kulturze. Serwis uzupełniany jest interaktywnym przewodnikiem po klubach dla mniejszości seksualnych oraz zbiorem książek i filmów o tematyce gejowsko-lesbijskiej.Portal, który powstał w 1996 roku to najstarsza w Polsce publikacja internetowa skierowana do grupy LGBT+.
Miesięczna liczba unikalnych użytkowników: ~ 168 tys.
Facebook: 30 888 fanów

Magazyny i serwisy LGBT+

„Replika” to jedyny w Polsce bezpłatny dwumiesięcznik zajmujący się sprawami LGBT (lesbijki, geje, osoby biseksualne i transpłciowe). Pierwszy numer ukazał się w grudniu 2005 r. „Replika” trzyma puls na bieżącej sytuacji spoleczno-politycznej osób LGBT w Polsce i na świecie. Kibicuje sprawie wprowadzenia w Polsce ustawy o związkach partnerskich, relacjonuje najważniejsze imprezy LGBT, publikuje raporty o prawach osób LGBT w krajach Unii Europejskiej i USA, zamieszcza recenzje książek, filmów i spektakli teatralnych o tematyce LGBT. W „Replice” znaleźć można również znaleźć jedyny w Polsce ranking sprzedaży ksiązek i filmów LGBT kompilowany na podstawie wyników księgrani internetowej bearbook.pl.
Nakład: 3200 egzemplarzy.
Dystrybucja: ok. 600 egzemplarzy wysyłane w prenumeracie, do mecenasów oraz osób znaczących w środowisku LGBTQIA (m. in. politycy, aktorzy, artyści). Pozostałe egzemplarze dostępne w klubach i kawiarniach LGBT-friendly.
Facebook: 19 620 fanów

Magazyny i serwisy LGBT+

Rainbowstar.pl powstał z myślą o społeczności LGBT. Opisywane jest to, co się dzieje w naszym kraju i na świecie. Założyciele chcą, aby Rainbowstar.pl było miejscem do którego zagląda się przed pójściem do pracy czy szkoły.
Miesięczna liczba unikalnych użytkowników: ~ 98 tys. (stan na marzec 2017)
Facebook: 1654 fanów

Grupy LGBT+ na Facebooku

W promocji treści, wydarzeń oraz informacji skierowanych do środowiska LGBT+ na pewno pomogą także grupy skupiające „tęczowych internautów”. Wśród grup warto wymienić:

Trzeba Wiedzieć – Forum LGBTQ+

To grupa, która powstała, by dziennikarze, aktywiści, blogerzy i obserwatorzy poruszający wątki nieheteronormatywne wymieniali się informacjami, tekstami, komentarzami i spowodują ciekawe dyskusje.
Członkowie: 6204 osób

Gay Geeks Poland

Grupa Gay Geeks Poland to grupa dla wszystkich osób LGBT, które nie wstydzą się tego, że są Geekami. W grupie prowadzone są rozmowy o: kulturze, wydarzeniach, komiksach, książkach, nauce, technologiach, filmach, anime.
Członkowie: 143 osoby

30< Up And Still Hot!

Zamknięta grupa dla mężczyzn nieheteronormatywnych 30+. Dyskusje w grupie dotyczą szeroko pojętego lifestyle’u – zdrowia, urody, dbania o siebie, ale także bieżących wydarzeń politycznych lub aktualności ze świata LGBT+ w kraju i na świecie.
Członkowie: 1207 osób

LGBT-Tolerancja

Do tej grupy może należeć każda osoba utożsamiająca się ze środowiskiem LGBT+, osoba nieheteronormatywna, czy zaprzyjaźniona ze środowiskiem LGBT+. W grupie toczą się luźne dyskusje na bardzo wiele tematów – od polityki, poprzez związki, a na internetowych nowinkach skończywszy.
Członkowie: 5109 osób

LGBT Polska

Dużą część tej grupy stanowią osoby przed 30-stką i są najbardziej aktywnymi uczestnikami wszystkich dyskusji. Jest to też największa facebookowa grupa społeczności LGBT+.
Członkowie: 14062 osób

Tęczowy wypoczynek

Grupa przeznaczona jest dla wszystkich osób LGBT+, lubiących zwiedzać, wypoczywać, poznawać ludzi oraz poszukujących informacji o miejscach LGBT-Friendly, turystycznych porad i wskazówek.
Członkowie: 798

GAY ART Poland

Facebookowa grupa skupiająca artystów LGBT+ oraz miłośników sztuki. I właśnie o niej, jak i o wydarzeniach, wystawach, na grupie się dyskutuje.
Członkowie: 349

Grupy LGBT+ na Facebooku

Warto pamiętać, że poprzez dobre dopasowanie obie strony mogą zyskać – społeczność LGBT firmy, które dostrzegają potrzeby jej członków i o nich dbają, a przedsiębiorstwa oddanych, lojalnych klientów, wspierających markę. Ważne jest więc, by nie tylko adresować ofertę do mniejszości, ale przede wszystkim mówić tym samym językiem, co społeczność LGBT+. Dobrze jest, kiedy w parze z ofertą idzie zaangażowanie i praca u podstaw, wpływająca na pozytywne postrzeganie równouprawnienia oraz obecności osób LGBT+ w społeczeństwie.

 

Współautorem tekstu jest Roger WeichertLinki do stron, kanałów i grup są podane w ich nazwach.

(Przeczytano 5 189 razy, z czego 1 razy dzisiaj)

3 Komentarze

  1. Andrzej 2 stycznia 2018 at 16:46

    Kolega chyba zapomniał o polskich miśkach 🙂

    Reply
    1. Grzegorz Miecznikowski 3 stycznia 2018 at 13:07

      Nie tyle co zapomniałem, a o ile Bears of Poland, jako stowarzyszenie są widoczni, o tyle np. nie widzę żadnej interesującej aktywności od Miśterów w mediach społecznościowych 🙁 Jeśli się mylę, bardzo bym prosił o nakierowanie na odpowiedni kanał wtedy 🙂

      Reply
    2. Kartofelek 6 stycznia 2018 at 13:54

      BoP na FB jest grupą tajną, więc w żaden sposób się nie wyróżnia i większość członków nie jest wyoutowana, tym samym nie wpływa na wizerunek homoseksualistów w PL.

      Reply

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.