Marketerzy na całym świecie zgodni są tylko w jednej kwestii – człowiek kupuje od człowieka, a nie od firmy. Uczestnictwo w targach, konferencjach i branżowych spotkaniach jest bardzo ważne – możemy w końcu poznać potencjalnych i obecnych klientów, rozpocząć z nimi relację albo ją umocnić – także online. Pomaga w tym LinkedIn.

LinkedIn stanowi potężne narzędzie biznesowe dostępne dla Ciebie, za darmo, przez 24 godziny, przez siedem dni w tygodniu. To idealne miejsce do tego, aby poszukiwać nowych klientów bądź pracowników, tworzyć własną markę osobistą lub znaleźć wymarzoną pracę.

LinkedIn, czyli Twoje pole do popisu

Dzięki LinkedIn możesz nie tylko regularnie postować i dzielić się branżowymi newsami, ale także tworzyć, w obrębie tej sieci społecznościowej, własnego, eksperckiego bloga. Dodatkowo możesz brać udział w branżowych dyskusjach w specjalnych grupach.

Consultancy selling, czyli sprzedaż przez handlowca-eksperta, partnera, to nic nowego, ale nadal jest bardzo skuteczna, niezależnie od modelu biznesowego naszej firmy. Oczywiście wymaga dużego zaangażowania i poznania potencjalnego klienta na poziomie umożliwiającym nam konsultacje, co na koniec dnia, zwraca się w postaci wykupionej usługi. Prawdziwym polem do popisu dla sprzedawców są dzisiaj media społecznościowe i to one zastępują już tradycyjne kanały sprzedaży

Najważniejsze jest jednak twoja sieć zawodowa na LinkedIn. Może stać się najpotężniejszym narzędziem biznesowym, jakie kiedykolwiek znałeś. Dzięki wyszukiwarce kontaktów będziesz mógł znaleźć potencjalnych klientów, nawiązać z nimi kontakt, podzielić się wiedzą, ekspertyzą, zbudować relację albo poprosić o pomoc. Dzięki researchowi z łatwością zidentyfikujesz potencjalnych dostawców czy branżowych liderów opinii.

Czasem trudno jednak przeskoczyć nam to, ze kogoś nie znamy osobiście. Nic w tym strasznego. Każdy z nas jest bowiem na LinkedIn, aby sprzedawać czy zadbać o karierę, ale przede wszystkim, żeby rozbudowywać sieć swoich kontaktów biznesowych.

Jak uprawiać social networking na LinkedIn?

Wiele razy sam wysłałem wiadomość, która nie była dobra, ale praktyka czyni mistrza i po kilkuset wysłanych InMailach wiem, że wiadomości, które cieszą się największym współczynnikiem odpowiedzi mają kilka punktów wspólnych. Przede wszystkim w social networkingu nie chodzi o ilość, ale przede wszystkim o jakość. Dlatego każdej napisanej wiadomości powinieneś poświęcić maksimum swoje uwagi.

Możesz sobie jednak zadanie ułatwić, a pomogą Ci w tym te szablony wiadomości.

1. Zaproszenie

W każdym przypadku zaproszenie powinno być spersonalizowanie i dopasowane do osoby, którą chcesz zaprosić do swoich kontaktów. Zawsze powinieneś też odnieść się do powodu, dla którego zapraszasz daną osobę do swojej sieci zawodowej.

Szablon #1
Dzień dobry <imię>,
pojawiłeś się w sugerowanych przez LinkedIn profilach, które powinienem dodać do swojej sieci zawodowej. Chciałem więc się przedstawić i dodać Cię do sieci, z nadzieją że w jakiś sposób sobie pomożemy, wymienimy wiedzą lub doświadczeniem.

2 . Wiadomość powitalna

Jeśli uprawiasz social networking i social selling musisz przyjmować do sieci kontaktów właściwe osoby. Nie jestem fanem szybkiego przechodzenia do sprzedaży, jednak w niektórych przypadkach, kiedy rzeczywiście oferujesz wartość danemu klientowi, może pokusić się o użycie tego szablonu wiadomości.

Szablon #2
Dzięki za zaproszenie do swojej sieci kontaktów / Dzięki za przyjęcie mnie do swojej sieci kontaktów. Często z nowymi osobami w swojej sieci odbywam krótkie rozmowy telefoniczne, żeby sprawdzić na jakiej płaszczyźnie możemy sobie wzajemnie pomóc w przyszłości. Jeśli byłbyś zainteresowany, chętnie podzielę się z tobą kilkoma wskazówkami na temat social sellingu, które na pewno pomogą Tobie i twojemu zespołowi. Kiedy moglibyśmy porozmawiać?

3. Ludzie, którzy oglądali twój profil

LinkedIn podaje nam informacje o osobach, które wyświetliły nasz profil. Wyświetliły i co dalej? Większość z nas utyka w martwym punkcie i zastanawia się co dalej zrobić, żeby nie wyjść na namolnego sprzedawcę lub osobę, która próbuje na siłę rozbudowywać swoją sieć kontaktów.

Szablon #3
Dzięki za odwiedziny mojego profilu. Miałem też szansę zerknąć na Twój i chciałbym dodać Cię do sieci kontaktów, bo myślę że możemy sobie wzajemnie pomóc na kilku płaszczyznach.

Musisz pamiętać, że wiadomość na LinkedIn nie ma „zamykać deala” w ciągu 5 minut, a być powodem do dyskusji, wymiany opinii i rozmowy, bo media społecznościowe to przede wszystkim rozmowa.

LinkedIn w liczbach

W kwietniu 2017 roku serwis LinkedIn został odwiedzony przez ponad 2 miliony użytkowników z Polski. Najwięcej osób przegląda portal korzystając z urządzeń mobilnych – w kwietniu liczba ta wyniosła 580 tysięcy, co stanowi wzrost w porównaniu z tym samym miesiącem rok temu (320 tysięcy). Sama aplikacja mobilna LinkedIn cieszy się także sporym zainteresowaniem. Korzysta z niej niemal 90 tysięcy Polaków. Chociaż i tak najwięcej osób loguje się na swoje konto LinkedIn używając komputera bądź laptopa. Do tego celu urządzeń stacjonarnych używa 1,6 miliona osób z Polski i liczba ta niemal nie zmieniła się w stosunku do zeszłego roku.

(Przeczytano 235 razy, z czego 1 razy dzisiaj)

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.