LinkedIn to platforma licząca ponad 500 mln użytkowników w ponad 200 krajach i działająca w 24 wersjach językowych. Choć na tle Facebooka z 14,6 mln użytkowników wypada dość blado, nie oznacza to, że obok biznesowej społeczności na LinkedIn można przejść obojętnie. Zwłaszcza że serwis nieustannie się zmienia, oddając w ręce użytkowników i marketerów coraz więcej możliwości.

LinkedIn to jedna z najszybciej rozwijających się sieci profesjonalistów. I jest to miejsce dla Ciebie obowiązkowe jeśli chcesz promować swoją firmę, poszukujesz pracy, pracowników albo po prostu chciałabyś zwiększyć sprzedaż swoich usług lub produktów.

LinkedIn stanowi potężne narzędzie biznesowe dostępne dla Ciebie, za darmo, przez 24 godziny, przez siedem dni w tygodniu. To idealne miejsce do tego, aby poszukiwać nowych klientów bądź pracowników, tworzyć własną markę osobistą lub znaleźć wymarzoną pracę. Nie jesteś przekonany do założenia konta? Z tego tekstu dowiesz się dlaczego warto powinieneś mieć profil w tym portalu i jak sprzedawać na LinkedIn.

LinkedIn w Polsce

W Polsce z serwisu korzysta prawie 2,4 mln osób. Sama aplikacja mobilna LinkedIn cieszy się także sporym zainteresowaniem – korzysta z niej niemal 120 tysięcy Polaków – chociaż i tak najwięcej osób loguje się na swoje konto LinkedIn używając komputera bądź laptopa.  Liczba odsłon serwisu rośnie z początkiem tygodnia – od poniedziałku. Natomiast najwięcej użytkowników odwiedza LinkedIn w środy lub czwartki. Następne dni to systematyczny spadek liczby odsłon, która najmniejsza jest w ciągu weekendu.

Do czego możesz wykorzystać LinkedIn?

  • nadaje się idealnie do sprzedaży,
  • zbudujesz na nim markę osobistą,
  • poszerzysz sieć kontaktów,
  • znajdziesz pracę.

Jeśli jeszcze nie masz profilu w tym serwisie, a chcesz zwiększać swoją sprzedaż lub budować markę osobistą, musisz:

  1. Zarejestrować się na stronie www.linkedin.com.
  2. Potwierdzić swój adres e-mail.
  3. Podać podstawowe dane w profilu.

Jak uzupełnić profil na LinkedIn?

Górna część twojego profilu, czyli zdjęcie, headline, tło profilu i podsumowanie zawodowe to jedna z najważniejszych rzeczy. To one wywierają pierwsze wrażenie na odwiedzającym twój profil. Ktoś kto w końcu ma czas na przescrollowanie wszystkiego?

Twoje zdjęcie powinno być bardziej zawodowe niż plażowe. Nie musisz być ubrany na nim w garnitur, nie musi być bardzo nudne. Ważne jednak, żebyś wyglądał na tyle poważnie, żeby warto było z tobą rozmawiać o biznesie. Zdjęcia w bikini czy z imprezy, czy takie sprzed 20 lat i 60 kilo mniej, wcale ci w tym nie pomogą.

Nagłówek (tam gdzie podajesz nazwę swojego stanowiska) powinien odpowiadać na dwa pytania: komu pomagasz? w czym pomagasz? Dodanie nazwy stanowiska ułatwia wyszukanie cię w LinkedIn Advanced Search.

Podsumowanie profilu powinno być angażujące, dające więcej informacji użytkownikom o sprzedawanej przez Ciebie usłudze czy produkcie. Pamiętaj też, żeby twoje podsumowanie zawierało CTA (Call to Action).

Jeśli chcesz dać pełny obraz o swoim produkcie lub usłudze, postaraj się zdobyć rekomendacje od obecnych lub byłych klientów. Możesz zamieścić je jako prezentację lub poprosić, żeby napisali ci je na LinkedIn. Pozytywne referencje zawsze zwiększają szansę na sukces.

Co dalej?

Z notatek wizualnych od WYtfórni, wykonanych w czasie jednego z moich szkoleń, dowiesz się jak używać LinkedIn w praktyce:

LinkedIn dla początkujących

LinkedIn dla początkujących

LinkedIn dla początkujących

LinkedIn dla początkujących

LinkedIn dla początkujących

LinkedIn dla początkujących

 

(Przeczytano 703 razy, z czego 2 razy dzisiaj)

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.