10 przykazań idealnej kampanii lead generation

Szacowany czas na przeczytanie: 5 minut

Jak skutecznie pozyskiwać nowych klientów? Jedną z najchętniej używanych metod jest lead generation, czyli generowanie zainteresowania osób lub podmiotów biznesowych zakupem produktu bądź oferowanej usługi. Aby pozyskać nowego klienta lub rynek zbytu, trzeba jednak pamiętać o kilku elementach. Te bowiem, mogą stać się kluczowe dla powodzenia twojego działania.

Bez względu na to, czy jesteś ninją marketingu internetowego, czy początkującym przedsiębiorcą poszukującym skutecznych rozwiązań dla swojego kiełkującego biznesu, niniejsze wskazówki pozwolą ci odświeżyć lub uporządkować aktywności związane z pozyskiwanie nowych klientów. Oczywiście lead leadowi nierówny, stąd dzielimy je na: gorące (wymagają natychmiastowej obsługi ze względu na najwyższą gotowość zakupową i możliwość dokonania transakcji w krótkim czasie)ciepłe (dotyczą osób deklarujących zainteresowania produktem lub usługą, ale nie mają zamiaru dokonać zakupu w tym konkretnym momencie)zimne (te rodzaje kontaktów, które nie wymagają szybkiej reakcji).Jednak kategorie leadów to jedno, ale żebyś w ogóle miał do czynienia z jakimikolwiek z nich, sprawdź, co pomoże ci je pozyskać.

1. Podaj numer telefonu na swojej stronie

Bez względu na to, jaką usługę lub produkt oferujesz, numer kontaktowy zwiększa zaufanie potencjalnego klienta i nadaje wiarygodność ofercie. Nie przejmuj się, jeśli niezbyt wiele osób będzie na niego dzwonić. W takich okolicznościach najważniejsze są spokój i poczucie zaufania, a możliwość kontaktu takowe zapewnia.

2. Dodaj zdjęcia i referencje dla większej wiarygodności

Referencje mają dużą moc marketingową, ale zdjęcia, które potwierdzają tożsamość/wizerunek cytowanej osoby wywołują znaczny wzrost zaufania, zarówno do niej samej, jak i prezentowanego produktu lub usługi. Taki obrót sprawy nie dziwi, wszak twarz ma się tylko jedną.

3. Stwórz film, w którym zwracasz się do użytkowników

W ten sposób uzyskasz znacznie wyższą konwersję w kontekście sprzedaży produktu, który oferujesz. Żywy obraz nie jest statyczną reklamą, którą ludzki umysł coraz skuteczniej przestaje zauważać ze względu na jej nadmiar w świecie on- i off-line. Filmy przykuwają uwagę, angażują odbiorcę oraz jego zmysły. Widz nią obdarowany chętniej rewanżuje się tym samym. Masz więc szansę skutecznie zaprezentować produkt lub usługę, którą chcesz sprzedać.

4. Użyj wzmianki o gwarancji jakości/zaufania

Dopilnuj jednak, żeby to nie był pusty frazes, tylko realny, potwierdzony autorytetem firmy fakt, z którego klient może skorzystać – tak jak to prezentuje Media Markt/Samsung (do wyboru).

5. Używaj słów mocy do opisu swojej oferty

W przekazie zdecydowanie lepiej używać strony aktywnej oraz formy sugerującej sprawczość: mieć, czuć, dostać, aniżeli stronę bierną i przedstawiania czegoś w formie potencjału: wyobraź sobie posiadanie, otrzymywanie, uczucia. Rzecz w tym, że wyobrażać sobie może każdy, mieć już nie. Przekonaj odbiorców, że mogą być częścią tego, co im oferujesz.

6. Rozważ, jaki jest twój końcowy cel

Przemyśl, co właściwie oznacza dla ciebie lead. Zdefiniowanie tego spowoduje, że wyznaczone cele staną się wyraźniejsze, co pomoże dobrać i podjąć dokładnie te działania, które pozwolą ci skutecznie przechodzić przez kolejne etapy sprzedaży. Dlatego też określ, czy leadem jest: – osoba, która wypełnia formularz zgłoszeniowy, – osoba, która zapisuje się na newsletter, – osoba, która prosi o kontakt zwrotny.Musisz jasno ustalić punkt wyjściowy. Dzięki temu o wiele łatwiej osiągniesz wyznaczone przez siebie cele.

7. Zadbaj o przejrzystość strony internetowej

Ma być twoją wizytówką i przekazywać podstawowe, lecz najważniejsze informacje, które mają zachęcić użytkownika do skorzystania z usługi lub produktu. Nie próbuj więc zapełnić jej powierzchni czym się da, informując o wszystkim naraz. To może odstraszyć klienta, podobnie jak robią to paskudne, krzykliwe i nieczytelne uliczne reklamy. Struktura strony powinna być przejrzysta, zrozumiała, a tym samym możliwe łatwa do obsługi.

8. Responsywność strony internetowej to obowiązek

Oznacza to, że jest ona odpowiednia dla wszystkich urządzeń, na których może zostać wyświetlona, np. komputery, tablety, smartphone’y. Dopasowanie do wymagań wspomnianych nośników powoduje, że użytkownicy chętniej je przeglądają, ale również są bardziej skłonni kupować produkty przez nie oferowane. Ważna jest także prędkość ich wyświetlania się – im są szybsze, tym lepiej. W przeciwnym razie zniechęcają klientów zarówno do korzystania z nich samych, jak i ofert firm, do których one należą. A konkurencja tylko zaciera ręce.

9. Daj się znaleźć

Według badań Salesforce aż 72 proc. osób dowiaduje się o firmie i profilu jej działalności poprzez wyszukiwarkę Google. Upewnij się więc, że można cię znaleźć. Dzięki temu możesz zacząć budować świadomość marki, stworzyć zapotrzebowanie na oferowane przez ciebie produkt lub usługę. Rozważ użycie narzędzi do automatyzacji. Zbieraj dane i informacje o swoich klientach, co pomoże odpowiednio klasyfikować ci leady. Aby być skutecznym w tym zakresie, musisz zapewnić punkty styku, np.: landing page, formularz pobrania e-booka, baner w sieci, reklama bądź opakowanie produktu, ankieta social media, artykuł w prasie lub internecie. Więcej na ten temat przeczytasz w rozdziale „Od świadomości do zakupu” w ramach e-booka „Biznes od nowa”.

10. Nie bój się testować

Żeby zoptymalizować pozyskiwanie leadów, musisz być gotowy na nieustanne testowanie i analizowanie skuteczności podjętych działań. Trendy zmieniają się, podobnie jak potrzeby. Dlatego musisz zachować czujność i gotowość, a także odważnie sięgać po nowe rozwiązania.

 

Jeżeli szukasz pomysłów i informacji w temacie pozyskiwania klientów, koniecznie odwiedź blog o lead generation, który prowadzi Robert Marczak. 

2 Comments

Leave A Reply

Brak produktów w koszyku.